کنترل ویروس کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان دلیلی بر انتقال نیافتن آن نیست

زاهدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: استفاده از ظرفیت چهار هزار نیروی تلاشگر بهداشت و درمان در مقابله با بیماری کرونا در حوزه زیرپوشش این دانشگاه سبب کنترل شمار مبتلایان به این ویروس در جنوب سیستان و بلوچستان شده است اما درصورت جدی نگرفتن این بیماری از سوی مردم شاهد گسترش انتقال آن خواهیم بود.

دکتر مهران امینی‌فرد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ مورد مشکوک به کرونا در شهرستان های زیرپوشش این دانشگاه مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: براساس غربالگری های انجام شده تاکنون پنج مورد مثبت به کرونا در این منطقه شناسایی که چهار نفر آنان پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت:  یک بیمار کرونا در محدوده این دانشگاه نیز در بخش مراقبت های ویژه تحت مراقبت قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۱۵۰ نفر با شک به کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون بستری که از این تعداد ۷۰ نفر پس از بهبودی مرخص شده‌اند. 

امینی‌فرد افزود: از شهروندان عزیز در خواست می شود در صورت داشتن علائمی نظیر تب، سرفه خشک و تنگی نفس حتما به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

وی بیان کرد: تمامی شهروندان می توانند با مراجعه به سامانه خود ارزیابی الکترونیکی وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir و تکمیل پرسشنامه از سلامت خود مطلع شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اظهار داشت: مشاهدات عینی سطح شهر حاکی از جدی نگرفتن موضوع توسط شهروندان است که این موضوع با توجه به نوع ارتباطات اجتماعی مردم منطقه نگران کننده است.

وی خاطر نشان کرد: درصورتی که شهروندان به توصیه ها توجه نکنند و اصرار بر ادامه ترددهای غیرضروری داشته باشند انتقال بیماری بطور جدی ادامه خواهد داشت و فرآیندبیماریابی دچار اختلال شده و شناسایی بیماران مبتلا نیز مشکل‌ می شود. 

استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و پراکندگی در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستانهای مرکزی زیرپوشش دانگشاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای جنوبی شامل ایرانشهر، دلگان، بمپور، فنوج، سرباز، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، کنارک و چابهار زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha