ارائه حدود ۲ هزار مورد مشاوره تلفنی کرونا در سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هزار و ۸۱۲ مورد مشاوره تلفنی در خصوص ویروس کرونا توسط پزشکان مستقر در مرکز اورژانس ۱۱۵ این دانشگاه ارائه شده است.

 دکتر فریبرز راشدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم در این تماس‌ها با بیان علائم بیماری خود از ضرورت مراجعه به اماکن درمانی جهت درمان مطمئن می‌شوند.

وی با بیان اینکه تا کنون موردی از ابتلاء همکاران مرکز اورژانس به ویروس کرونا گزارش نشده است گفت: لباس‌های مخصوص در اختیار تکنسین این مرکز قرار گرفته و اصول ضدعفونی مستمر و جلوگیری از انتشار ویروس در دوره‌های بازآموزی برای آنان یادآوری شده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: افراد مبتلاء به این ویروس توسط آمبولانس‌های مخصوص جابجا می‌شوند.

وی بیان کرد: سامانه تلفنی ۱۹۰ جهت دریافت مشاوره در خصوص بیماری‌های واگیردار، دارو و طرح شکایات، سامانه تلفنی ۴۰۳۰ برای ارائه خدمات آموزشی، مراقبتی و حمایتی در خصوص ویروس کرونا در اختیار  همشهریان عزیز قرار دارد.

راشدی افزود: همچنین سامانه اینترنتی salamat.gov.ir  به منظور کاهش مراجعات حضوری افراد به مراکز ارائه خدمت و فراهم کردن امکان غربالگری غیر حضوری فعال است که  با ورود به این صفحه و تکمیل پرسش‌های موجود، فرد در حقیقت به صورت مجازی ویزیت و چنانچه فرد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا باشد شناسایی شده و پیگیری مراقبت وی از طریق واحدهای بهداشتی و درمانی تحت مجموعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین اصولی که مردم در هنگام شیوع بیماری های واگیر مثل کووید ۱۹ باید در نظر داشته باشند حفظ فاصله فیزیکی از یکدیگر و خودداری از حضور در مراکز شلوغ و پر رفت و آمد است.

 براساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۶۰ نفر افزایش یافته است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha