۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۰۱
کد خبر: 83705026
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توزیع نهال جنگلی در همدان

۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۰۱
کد خبر: 83705026
توزیع نهال جنگلی در همدان

همدان- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان همدان گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی هشت هزار ۵۰۰ اصله نهال جنگلی به صورت رایگان در این شهرستان توزیع شد.

شاهرخ شجاعی فر در آیین کاشت نهال در دانشگاه بوعلی سینا افزود: این نهال‌ها از گونه‌های جنگلی و سوزنی برگ هستند که علاوه بر نیاز اندک به آب در برابر برودت و سرما نیز مقاوم اند.

وی با بیان اینکه کاشت درخت در هفته منابع طبیعی با کمک مردم صورت گرفت ادامه داد: در شهرستان همدان ۱۲۸ هزار هکتار مرتع و ۵۰۰ هکتار جنگل دست کاشت داریم.

شجاعی فر ادامه داد: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی عملیات کاشت ۳۵۰ هزار اصله نهال در این استان آغاز شد که سهم شهرستان ۵۰ هزار اصله نهال بود.

۹۸ درصد تعهدات منابع طبیعی نهاوند اجرا شد

فرماندار نهاوند نیز در آیین کاشت نهال در جمع خبرنگاران بیان کرد: این شهرستان به برکت سراب و چشمه های خروشان، کوه همشه سفید پوش گرین و اقلیم مناسب دارای پوشش جنگل طبیعی مناسبی است.

مراد ناصری با بیان اینکه نهاوند، شهرستانی ۱۰۰ درصد سبز به نظر می رسد اضافه کرد: از یک سال گذشته در سند راهبردی توسعه شهرستان برای هر یک از دستگاه ها چارچوب و تکالیفی تعیین کرده ایم که یکی از وظایف منابع طبیعی نهاوند ۴۳۴ هکتار جنگل کاری بود که بیش از ۹۸ درصد این رقم محقق شده است .

هفته منابع طبیعی از ۱۵ اسفند آغاز و نخستین روز آن روز درختکاری نامگذری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha