۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85488327
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

صدور مجوز دانشکده علوم پزشکی؛ هدیه ماندگار شهید جمهور به ملایری‌ها

همدان- ایرنا- مجوز دانشکده علوم پزشکی برای ملایر با موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شد، هدیه‌ای ماندگار از شهید جمهور و دولت مردمی و انقلابی سیزدهم به مردم این شهرستان که برای همیشه به یادگار خواهد ماند.

به گزارش ایرنا؛ ایجاد دانشکده علوم پزشکی در دومین شهر بزرگ استان همدان با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر، یکی از مهمترین مطالبات مردم شهرستان ملایر بود که دولت سیزدهم با وجود تمامی تنگناها و موانع، این مسیر پرفراز و نشیب را برای ملایری‌ها در تحقق این هدف بزرگ هموار کرد.

دانشکده پرستاری ملایر از سال ۱۳۹۲ در رشته پرستاری شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر بیش از ۱۵۰ دانشجو و ۶ عضو هیات علمی دارد و تاکنون ۵۰۰ دانشجوی رشته پرستاری از این دانشکده دانش‌آموخته شده‌اند.

شاید در این روزهای تلخ فقدان رئیس جمهور مردمی و انقلابی شهید آیت‌الله و همراهان ایشان و در لابلای خبرهای غمبار و سنگین غم فراق شهید جمهور، صدور مجوز دانشکده علوم پزشکی ملایر بهترین خبری برای مردم این شهرستان است که طی روزهای گذشته برای جهان شهر ملایر ثبت شد و موفقیت دیگری در دولت سیزدهم برای ملایر رقم خورد که می‌تواند منشاء تحولات بزرگی در حوزه بهداشت و درمان دومین شهر بزرگ استان همدان باشد.

در همین راستا رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از اخذ مجوز دانشکده علوم پزشکی در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: با ایجاد زیرساخت‌ها و پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان، دانشکده پرستاری ملایر به دانشکده علوم پزشکی تغییر عنوان داد.

اخذ رشته مامایی در مراحل نهایی است

«محمدمهدی مجذوبی» بیان کرد: در حال حاضر سه رشته در این دانشکده فعال است و پیگیری‌ها برای اخذ رشته تخصصی مامایی در حال نهایی‌ شدن است.

وی ادامه داد: توجه ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مساعدت‌ها و پیگیری‌های نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در تحقق این دستاورد مهم قابل قدردانی است.

اوایل امسال نیز یکی از نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، با اعطای رشته تخصصی مامایی به دانشکده پرستاری ملایر، به طور رسمی مجوز ارتقا این دانشکده و تأسیس دانشکده علوم پزشکی در شهرستان ملایر صادر شد.

ارتقا دانشکده پرستاری و تأسیس دانشکده علوم پزشکی در ملایر به طور قطع نقش مهم و راهبردی در توسعه زیرساخت‌های علمی و فنی حوزه بهداشت و درمان این شهرستان خواهد داشت و تاکنون پیگیری‌های زیادی برای رفع مشکلات مربوط به خوابگاه، تجهیزات تخصصی و ساختمان دانشکده پرستاری ملایر و دریافت مجوز و ایجاد سه رشته تخصصی جدید در این دانشکده توسط نمایندگان ملایر و مسئولان مرتبط با این حوزه انجام شده است.

ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی یکی از دستاوردهای سفر استانی رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی در مرداد سال ۱۴۰۱ به استان همدان بود که مصوب شد، پس از طرح مجموعه‌ای از مطالبات، درخواست‌ها و نیازهای حوزه بهداشت و درمان شهرستان ملایر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی ملایر موافقت کرد که طی روزهای گذشته مجوز این دانشکده صادر و ابلاغ شد.

دانشکده علوم پزشکی؛ دستاورد دولت سیزدهم برای ملایر

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در این باره به ایرنا گفت: ارتقای دانشکده پرستاری به علوم پزشکی کمک شایانی به آبادانی و گسترش علم در این شهرستان و پاسخگویی به نیازهای جوانان برای علم‌آموزی در همه سطوح خواهد کرد، در حالی‌که این اتفاق باید در ۲۰ سال گذشته برای ملایر می‌افتاد و مجوز دانشگاه علوم پزشکی اخذ و امروز بخشی از خلاء‌ها جبران می‌شد.

حجت الاسلام «احد آزادیخواه» اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده مجوز دانشکده علوم پزشکی ملایر صادر و ابلاغ شد که امیدواریم این اتفاق خجسته در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، منشاء تحولات و اتفاقات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجوز سه رشته هوشبری، مامایی و بهداشت محیط برای دانشکده پرستاری ملایر صادر شده و رشته مامایی نیز در حال نهایی شدن است و امروز حوزه بهداشت و درمان ملایر در یک رُنسانس قرار دارد و پیشرفت و توسعه این حوزه قابل مقایسه با قبل نیست.

بدون شک با توجه به زیرپوشش بودن جمعیت ۶۰۰ هزار نفری در حوزه خدمات درمانی، وجود بیمارستان‌های امام حسین(ع)، مهر، تامین اجتماعی دکتر غرضی، بیمارستان در دست ساخت امیرالمومنین(ع)، کلینیک فوق تخصصی امید و صدها ظرفیت‌های پزشکی و درمانی، معین شهرستان‌های نهاوند و تویسرکان و وجود فضاهای آموزشی و آزمایشگاهی ضرورت ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی را دوچندان می‌کند.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر با دارا بودن سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و تامین اجتماعی دکتر غرضی و کلینیک فوق تخصصی امید، بیمارستان در حال احداث ۹۶ تختخوابی خیرساز و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در شرف احداث، دانشکده پیراپزشکی وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی ملایر و دانشکده پرستاری و صدها افتخارات دیگر در حوزه بهداشت و درمان، با نگاه مثبت دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی روزهای روشنی را در این حوزه پیش‌رو دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha