۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85477486
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خرید ۵۰ میلیارد ریال تجهیزات جدید برای بیمارستان‌های ملایر

همدان- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: ۵۰ میلیارد ریال تجهیزات جدید پزشکی برای بیمارستان‌های مهر، امام حسین(ع) و امیرالمومنین(ع) ملایر خریداری و وارد این شهرستان شد.

«کریم میرزایی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیمارستان‌های مهر، امام حسین(ع) و امیرالمومنین(ع) ملایر با خرید این تجهیزات جدید مجهز شدند که از محل صندوق صرفه‌جویی ارزی تهیه شده‌ است.

وی افزود: رادیولوژی دیجیتال موبایل یکی از این تجهیزات است که این دستگاه پرتابل امکان تصویربرداری را در بخش‌های مختلف بیمارستان همچون اتاق عمل، ICU و اورژانس فراهم می‌کند و به تشخیص سریع‌تر و دقیق‌تر بیماری‌ها کمک می‌کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر ونتیلاتور پرتابل را از دیگر تجهیزات عنوان کرد و ادامه داد: این دستگاه برای کمک به تنفس بیمارانی که به طور موقت یا دائمی دچار نارسایی تنفسی هستند، استفاده می‌شود.

میرزایی به خرید الکتروشوک برای درمان آریتمی‌های قلبی و الکتروکاردیوگراف برای ثبت نوار قلب و کمک به تشخیص بیماری‌های قلبی اشاره کرد و گفت: یک دستگاه مانیتور علائم حیاتی نیز خریداری شد که این دستگاه برای پایش علائم حیاتی بیمار همانند ضربان قلب، فشار خون، تنفس و سطح اکسیژن خون استفاده می‌شود.

وی از دیگر تجهیزات به پمپ‌های تزریق سرنگ و سرم برای تزریق دقیق و منظم داروها به بیماران و ساکشن جراحی برای تخلیه مایعات و ترشحات از بدن بیمار در حین عمل جراحی اشاره کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر یادآور شد: تجهیز این بیمارستان‌ها تجهیزات جدید، گامی مهم برای ارتقای کیفیت خدمات درمانی در شهرستان ملایر است و این اقدام به ویژه برای بیمارانی که به مراقبت‌های تخصصی پزشکی نیاز دارند، خبر مسرت‌بخشی است.

میرزایی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز دستگاه آنژیوگرافی پس از سال‌ها انتظار وارد ملایر شد و وعده دولت مردمی سیزدهم تحقق یافت و در شرایط و ضوابط ایمنی پس از خریداری با کمک وزارتخانه، علوم پزشکی همدان و مجمع خیرین سلامت ملایر به بیمارستان امام حسین(ع) رسید و در حال استقرار در بخش مورد نظر است.

وی ادامه داد: با کمک و حمایت دولت، هر آنچه که مورد نیاز درمانی یک بیمار باشد، به طور کامل در این مراکز بزرگ درمانی شهرستان ملایر انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای بیمارستان‌های امام حسین(ع)، مهر و تامین اجتماعی دکتر غرضی با بیش از ۵۰۰ تخت بیمارستانی و کلینیک تخصصی امید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha