۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 83700682
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاشت ۹۰ هزار اصله نهال در ملایر آغاز شد

۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۰۲
کد خبر: 83700682
کاشت ۹۰ هزار اصله نهال در ملایر آغاز شد

همدان- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر گفت: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، کاشت ۹۰ هزار اصله نهال در این شهرستان آغاز شد.

علی ده‌پهلوان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این نهال‌ها از گونه‌های توت، اقاقیا، سرو، کاج، زبان گنجشک، سنجد و افرا است.

وی افزود: این نهال‌ها از هفته جاری همزمان با آغاز منابع طبیعی بین دستگاه‌های اجرایی و مردم توزیع و در نقاط مختلف شهرستان کاشته می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر ادامه داد: به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه‌هایی که برای هفته منابع طبیعی تدارک دیده شده بود، لغو شد.

ده‌پهلوان بیان کرد: به مناسبت روز شهدا در ۲۲ اسفند، با همکاری اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران یک‌هزار و ۱۰۰ اصله نهال در گلزار شهدا و بام ملایر به نام یک‌هزار و ۱۰۰ شهید این شهرستان کاشته می‌شود.

وی ضمن تاکید بر مشارکت مردم در کاشت نهال گفت: در هفته منابع طبیعی هر اندازه نهال نیاز باشد در اختیار شهروندان و ادارات قرار می‌گیرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با بیان اینکه نهال مورد نیاز در نهالستان این شهرستان تولید و به سراسر استان و حتی استان‌های همجوار توزیع می‌شود افزود: سالانه بیش از یک میلیون نهال در نهالستان قدس ملایر با ۲۰ هکتار تولید می‌شود.

ده‌پهلوان ادامه داد: طبق تاکید استاندار همدان مبنی بر کاشت یک‌هزار هکتار جنگل مصنوعی در سطح استان، ۴۶۰ هکتار آن در شهرستان ملایر تا پایان آذر امسال اجرا شد.

وی با اشاره به وجود ۶۷۲ هکتار جنگل دست کاشت در این شهرستان گفت: جنگل‌کاری جدید در مناطق سد کلان، جوکار و ورودی‌های شهر کاشته شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر همچنین اجرای ۲ هزار و ۲۷ هکتار طرح آبخیزداری در حوزه گلپرآباد با اعتباری حدود یک میلیارد و ۳۵۸ میلیون تومان و پنج هزار و ۷۲۹ هکتار در حوزه بیغش با اعتبار چهار میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان را از دیگر اقدامات برشمرد.

ده‌پهلوان بیان کرد: در حوزه سد کلان نیز ۳۹ هزار و ۴۵۵ هکتار طرح آبخیزداری با اعتباری حدود یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان و در حوزه طجرعلوی چهار هزار و ۵۳۰ هکتار با اعتبار ۲۲۶ میلیون تومان اجرا شد.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح آبخیزداری امسال در مجموع هفت میلیارد و ۱۵۷ میلیون تومان اعتبار هزینه شد افزود: تمام تلاش ما حفظ منابع ملی با مشارکت و همراهی مردم است.

شعار امسال هفته منابع طبیعی نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز نامگذاری شده است.

شهرستان ملایر دارای ۱۷۱ هزار اراضی ملی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha