اقدام‌های پیشگیرانه در محیط‌های کاری هرمزگان بکارگرفته شود

بندرعباس - ایرنا - در راستای جلوگیری از شیوع و انتشار ویروس کووید ۱۹ ( عامل بیماری کرونا ) از کارفرمایان خواسته شده با اقدام‌های پیشگیرانه و رعایت نکات بهداشتی، از شیوع این ویروس در محیط‌های کاری در هرمزگان جلوگیری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان روز یکشنبه اظهار داشت: برای حفظ سلامت جامعه کار و تولید این استان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، دستورکار و توصیه‌های بهداشتی به تمامی بنگاه‌های تولیدی و محیط‌های کارگری ابلاغ شده است.

هادی ابراهیمی بیان داشت: بازرسان کار این اداره کل نیز بر اجرای صحیح این دستورکار و رعایت شاخص‌های بهداشتی در محیط های کارگری، نظارت ویژه خواهند داشت.

وی ادامه داد: همچنین در راستای توصیه مراجع بهداشتی و بمنظور رفاه حال شهروندان و جلوگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹، خدمت‌های این اداره‌کل تا اطلاع بعدی به صورت غیرحضوری داده می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، ثبت و نظارت بر تعاونی، صدور پروانه صلاحیت و تایید مشاور حفاظت فنی و خدمات ایمنی، تایید صلاحیت جهت دریافت مقرری بیمه بیکاری و مشاغل سخت و زیان آور، ثبت و نظارت بر تشکلهای کارگری، بازرسی کار، رسیدگی به شکایات کارگران و کارفرمایان در زمینه روابط کار، قراردادها و پیمان های دسته جمعی، احراز صلاحیت متقاضیان دریافت تسهیلات، سازماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و صدور مجوز کاریابی ها را از جمله خدماتی عنوان کرد که به صورت غیرحضوری و از طریق سایت این اداره کل به نشانی www.hormozgan.mcls.gov.ir  داده می‌شود.

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند سایر خدمات را نیز از طریق شماره تلفن‌های  ۰۷۶۳۳۶۶۱۷۶۳ الی ۵ پی‌گیری کنند.

حضور تعداد زیادی مسافر در هرمزگان از نقاط مختلف کشور بعد از اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها از یک سو و کنترل نشدن مبادی ورودی و خروجی از سوی دیگر نگرانی‌ها درباره افزایش احتمال شیوع کرونا در استان را افزایش داده است.

اولین مورد قطعی و رسمی کرونای مثبت در هرمزگان در شهر قشم بود.

این بیمار بانویی ۷۳ساله بود که برای دیدن دختر و داماد خود از قم به قشم سفر کرده بود.

این بیمار بعد از ۶روز و پس از بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شد و هم اکنون در منزل تحت قرنطینه است.

همچنین روز ششم اسفند اعلام شد مردی ۵۳ساله با نشانه های بسیار نزدیک به کرونا به بیمارستان خلیج فارس بندرعباس مراجعه و چند ساعت بعد فوت کرده که طبق پروتکل های بیماران کرونایی دفن شده است.

براساس اطلاعات روابط عمومی وزارت بهداشت، از ظهر روز گذشته تا این ساعت ۲۰۵ نفر به مبتلایان در کشور اضافه شده است که بالاترین آن با ۵۲ مورد در تهران، ۲۲ نفر در گلستان، قم ۲۱ نفر، مرکزی ۱۸ نفر و مازندران با ۱۲ مورد، فارس ۸ مورد،۳ نفر اردبیل، ۸ نفر در البرز، ۵ نفر کردستان، ۶ نفر در قزوین، ۴ نفر در خوزستان، یک نفر در سیستان و بلوچستان و ۴ نفر در یزد بیشترین افراد مبتلا به کرونا">ویروس کرونا هستند. 

در استان هرمزگان نیز به جز همان دو مورد مثبت اعلام شده، آمار جدیدی از مبتلایان هنوز اعلام نشده است.

در حال حاضر ۱۸۸ نفر با مشکل حاد تنفسی در استان هرمزگان بستری هستند که از این شمار ۵۲ نفر مشکوک به کرونا هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha