کرونا برگزاری مراسم اعتکاف در هرمزگان را لغوکرد

بندرعباس- ایرنا- برگزاری مراسم معنوی اعتکاف رجبیه در هرمزگان امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم لغو شد.

ستاد هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف هرمزگان روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال ابتلا مردم به این ویروس در فضاهای بسته و پرجمعیت مساجد و ضرورت حفظ جان معتکفان و همچنین باتوجه به تاکید مسوولان حوزه بهداشت و درمان استان و ستاد مدیریت بحران، مراسم اعتکاف امسال برگزار نخواهدشد.
این ستاد اعلام کرد: این آیین معنوی در صورت عادی شدن شرایط، در دهه آخر ماه مبارک رمضان با حضور مردم مومن و انقلابی هرمزگان برگزار خواهدشد.
ثبت نام مراسم اعتکاف قراربود از دهم اسفندماه در هرمزگان آغار شود و  این آیین نیز در روزهای ۱۸ تا ۲۰ اسفندماه (برابر با ۱۳ تا ۱۵ رجب) برگزارشود.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان پیش از این گفته بود: در سال ۹۶ درمجموع ۱۸ هزار و ۲۵۱ نفر در هرمزگان معتکف شدند، درحالی که در سال ۹۷، این آمار به ۸ هزار و ۸۴۲ نفر رسید که به علت همزمانی با ایام نوروز کاهش بیش از ۹ هزار نفری را شاهد بودیم.
علی اکبر انصاری راد امسال نیز پیش بینی شرکت بیش از ۱۳هزار نفر در این مراسم معنوی کرده بود که با شیوع بیماری کرونا این کار انجام نمی شود.

مراسم معنوی اعتکاف هرساله از ۱۳ تا ۱۵ رجب همزمان با سالروز ولادت حضرت علی(ع) در مساجد هرمزگان و سراسر کشور برگزار می‌شود.

تاکنون۲۳ مورد مشکوک به کرونا در استان هرمزگان شناسایی شده و آزمایش های اولیه بر روی این بیماران انجام شده و منتظر اعلام نتیجه هستیم.
هم اکنون ۲ مورد از موارد مشکوک مثبت بوده که یکی از آنها فوت و دیگری وضعیتش رو به بهبود است. هرمزگان از نظر حساسیت بالای بیماری در حالت نیمه قرمز قرار دارد.
چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه در خبری اعلام شد که نتایج بررسی‌ها در قم نشان می‌دهد دو شهروند قُمی به ویروس کرونا مبتلا هستند. این نخستین خبر درباره ابتلا به این ویروس در ایران است.
 ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت؛ تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا و جان ۲ هزار و ۷۰۱ نفر را گرفته است. ۲۷ هزار و ۶۹۱ نفر درمان شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha