بیش از ۱۳هزار نفر در هرمزگان معتکف می شوند

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان پیش‌بینی کرد: امسال بیش از ۱۳ هزار نفر در این استان در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنند.

 حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد روز چهارشنبه درنشست ستاد هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف افزود: ثبت‌نام معتکفان از دهم اسفندماه سالجاری با مدیریت هیات امنای مساجد در سطح استان آغاز می شود.
وی یادآورشد: هیچ گونه ثبت نامی از معتکفان در ادارات تبلیغات اسلامی سطح استان هرمزگان انجام نمی شود اما اعزام مبلغ و روحانی برای برپایی نماز جماعت، احکام و پاسخگویی به شبهه‌های فقهی معتکفان در دستور کار این سازمان قراردارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از مراسم معنوی اعتکاف به عنوان یک فرصت طلایی یادکرد وگفت: این سنت حسنه، نقش ارزنده‌ای درتربیت نسل جوان دارد. 
وی یادآورشد: در سال ۹۶ درمجموع ۱۸ هزار و ۲۵۱ نفر در هرمزگان معتکف شدند، درحالی که در سال ۹۷، این آمار به ۸ هزار و ۸۴۲ نفر رسید که به علت همزمانی با ایام نوروز کاهش بیش از ۹ هزار نفری را شاهد بودیم.
انصاری راد اضافه کرد: در سال های اخیر با تلاش دستگاه های فرهنگی، اعتکاف جای خود را در استان هرمزگان به خوبی شناخته و بین مردم نهادینه شده است.
 مراسم معنوی اعتکاف از ۱۳ تا ۱۵ رجب برابر با ۱۸ تا ۲۰ اسفندماه ۹۸ در مساجد هرمزگان و سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha