۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83694811
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ قلیان‌سرا در مهاباد پلمب شد

۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱
کد خبر: 83694811
۱۶ قلیان‌سرا در مهاباد پلمب شد

مهاباد- ایرنا- مسوول واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مهاباد گفت: ۱۶ واحد قلیان سرا با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان پلمب شد.

یوسف شریف‌زاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای دستور ستاد مقابله با شیوع بیماری کرونا در این شهرستان، ماموران ضمن بازرسی و نظارت بر فعالیت صنف‌های محدود شده، ۱۶ قلیان‌سرا را تا اطلاع ثانوی پلمب کردند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ قلیان‌سرا در سطح مهاباد وجود دارد، ادامه داد: بقیه قلیان‌سراها به صورت خودجوش برای پیشگیری و مقابله با این بیماری مغازه‌های خود را تعطیل کرده‌اند. 

وی ضمن قدردانی از اصناف که در طرح مقابله با شیوع کرونا همکاری و مشارکت دارند، اضافه کرد: نظارت بازرسان اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت تا اطلاع ثانوی بر صنف‌های که فعالیت آنها طبق ابلاغیه قبلی محدود شده‌است، ادامه خواهد داشت.

مسوول واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مهاباد عنوان کرد: با توجه به ازدیاد قلیان‌سراها، استفاده از قلیان مشترک و همچنین رعایت نکردن بهداشت فردی، احتمال شیوع این ویروس در این اماکن بسیار بالاست و بر این اساس لازم است که با فعالیت این اماکن برخورد قانونی صورت گیرد.

تاکنون یک بیمار ۵۵ ساله با ویروس کرونای مثبت در آذربایجان‌غربی شناسایی شده که با پس از گذراندن دوره درمان بهبود و مرخص شده است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.  

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان «سارس» می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha