۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83696403
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

محیط زندان مهاباد ضدغفونی شد

۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۱۴
کد خبر: 83696403
محیط زندان مهاباد ضدغفونی شد

مهاباد- ایرنا- رییس زندان مهاباد گفت: تمامی محموطه زندان مرکزی این شهرستان برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ضدعفونی و گندزدایی شد.

داریوش بخشی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همه سطوح زندان این شهر شامل راهروها، خوابگاه‌ها، سالن‌های غذاخوری و سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه و کتابخانه توسط مواد ضدعفونی، شست‌وشو و گندزدایی شد.

وی ادامه داد: ضدعفونی محموطه زندان به طور مرتب طبق دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود و خانواده‌های زندانیان بابت بیماری احتمالی در زندان نگرانی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: کلاس‌های آموزشی و توجیهی نیز توسط نماینده شبکه بهداشت و درمان برای توجیه پرسنل و کادر زندان و همچنین زندانیان بخش‌های مختلف در خصوص ضرورت رعایت نکات بهداشتی برگزار شده است.

رییس زندان مهاباد با بیان اینکه همه زندانیان ملزم به رعایت توصیه‌های بهداشتی هستند، عنوان کرد: به میزان کافی وسایل بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و ژل‌های ضدعفونی‌کننده در زندان مهاباد و بین زندانیان توزیع شده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۵۹۳ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۴۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز ۳۹  نفر مشکوک به کرونا شناسایی شده که از این تعداد، آزمایش یک نفر مثبت اعلام شده بود؛ این بانوی ۵۵ ساله نیز روز پنج‌شنبه با بهبودی از بیمارستان مرخص شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha