۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۲۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83690818
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پاکستان به مراسم امضای توافقنامه صلح آمریکا و طالبان دعوت شد

اسلام آباد - ایرنا - سفیر قطر در پاکستان روز سه شنبه از وزیر امور خارجه این کشور برای شرکت در مراسم امضای توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان که قرار است شنبه آینده در دوحه انجام شود، دعوت کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای گفت: «صغر بن مبارک المنصوری» سفیر قطر امروز در اسلام آباد با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و دعوتنامه «شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر جهت حضور در مراسم امضای پیمان صلح آمریکا و طالبان، را به وی تقدیم کرد.

در این بیانیه آمده است: مراسم امضای توافقنامه صلح میان واشنگتن و طالبان قرار است روز شنبه دهم اسفند (۲۹ فوریه) در دوحه پایتخت قطر برگزار شود و دولت این کشور نیز نگاه رو به جلو به حضور وزیر خارجه پاکستان دارد.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان نیز ابراز امیدواری کرد که امضای پیمان صلح راه را برای مرحله بعدی گفت وگوهای بین گروههای افغانستان هموار می کند و البته گروه های افغانستان نیز باید از این فرصت تاریخی جهت دستیابی به یک توافق سیاسی جامع و فراگیر استفاده کنند.

قریشی همچنین نقش جامعه جهانی برای برقراری صلح پایدار در افغانستان را حائز اهمیت برشمرد.

آمریکا و طالبان اوایل ماه جاری اعلام کردند که به توافق آتش بس دست یافته اند. این توافق جمعه گذشته اجرا شد و زمینه را برای توافق گسترده تری با هدف پایان دادن به جنگ ۱۸ ساله با افغانستان و بازگرداندن سربازان آمریکایی به کشورشان فراهم کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: در صورت موفق بودن آتش بس، توافق صلح امضا می شود و یکی از طولانی ترین جنگ های آمریکا پایان می یابد. در این صورت یکی از وعده های اصلی تبلیغات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ترامپ تحقق می یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha