۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85476367
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو کنگره آمریکا از شعار «از نهر تا بحر» حمایت کرد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۷
کد خبر: 85476367
عضو کنگره آمریکا از شعار «از نهر تا بحر» حمایت کرد

تهران- ایرنا- جمال بومن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا و به عنوان یکی از قانونگذاران کنگره، ضمن دفاع از شعار «از نهر تا بحر» معترضان حامی غزه که به معنای آزادی فلسطین است، آن را یهودستیزانه ندانست.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روزنامه نیویورک پست، این عضو کنگره آمریکا که شب گذشته در یک مناظره تلویزیونی شرکت کرده بود، از معترضان ضد اسرائیلی که از این شعار استفاده می کنند، به رغم انتقاد «اتحادیه ضد افترا» (یک سازمان مستقر در نیویورک که مهمترین وظیفه خود را مقابله با یهودی ستیزی می داند) دفاع کرد.

بومن در این مناظره با جورج لاتیمر به عنوان یکی از مدیران شهری وستچستر (منطقه‌ای در شمال نیویورک) گفت: «می دانم که برخی این کار را انجام می دهند و برخی دیگر انجام نمی دهند، من هم این شعار را نمی دهم.

لاتیمر در مقابل گفت: «فکر می‌کنم این سخنان نفرت‌انگیز است، زیرا به عقیده من واضح است که شعار از نهر تا بحر به معنای ریشه‌کن کردن جمعیت یهودیان از سرزمین اسرائیل است».

وی سپس اضافه کرد: پشت این کارزار رو به گسترش ضد یهود، تلاش برای مشروعیت‌زدایی از اسرائیل و امیدواری به وجود فلسطین آزاد است، اما باید این واقعیت را پذیرفت که اسرائیل نیز در آنجا وجود دارد».

بومن به عنوان یک قانونگذار آمریکایی منتقد سرسخت اسرائیل، در پی آغاز حمله ۷ اکتبر حماس، بارها خواستار برقراری آتش بس دائمی شده و همچنین انتقادات تندی علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مطرح کرده است.

وی همچنین پیش از این به دلیل آپارتاید خواندن اسرائیل با خشم بسیاری از سیاستمداران آمریکایی روبر شده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha