وام اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی از ۲۰۰ به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت

اراک - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از افزایش وام اشتغالزایی مددجویان از ۲۰۰ به ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: ۴۵۰ نفر از مددجویان این نهاد حمایتی در سال جاری برای دریافت وام اشتغال به بانک‌های عامل معرفی و تسهیلات دریافت کردند.

«زهرا امینی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۳۳۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال از سوی بانک مرکزی به بهزیستی استان مرکزی تخصیص داده شده که  ۱۳ بانک عامل پرداخت آن را بر عهده دارند.

وی اظهار داشت:: این تسهیلات فقط برای اشتغال‌زایی و رفع بیکاری بوده و اعطای آن به صاحبان مشاغل دایر و فعال مجاز نیست.

وی اظهار داشت: این تسهیلات از منابع مالی بند ب تبصره ۱۶  قانون بوجه سال جاری در بخش‌های کارآفرینی، راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک، توانمندسازی و خود اشتغالی معلولان پرداخت می‌شود.

وی بیان داشت: رویکرد این نهاد حمایتی توانمندسازی مددجویان است و در این زمینه اقدامات و حمایت‌ها باید به صورت علمی، مستمر و در دراز مدت باشد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ایجاد شرایط اشتغال برای مددجویان و کاهش اتکا به نهادها و موسسات خیریه از اهداف پرداخت تسهیلات اشتغال است.

امینی افزود: بهزیستی در این راستا با کمک بانک‌های عامل استان سعی کرده این شرایط را برای مددجویان فراهم کند تا با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به خودکفایی برسند و از چرخه حمایت خارج شوند.

وی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که در این زمینه وجود دارد و برای دولت بدون هزینه است صدور مجوز برای ایجاد مراکز و مؤسسات تحت نظارت بهزیستی است که متقاضیان دارای شرایط با دریافت مجوز از بهزیستی، موسسه یا مرکز را تأسیس و زمینه اشتغال خود و گروه‌های هدف را فراهم کنند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: توجه به اشتغال و توانمندسازی شغلی مددجویان و معلولین در سازمان بهزیستی از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

امینی افزود: کمک به راه‌اندازی طرح‌های خود اشتغالی و تجهیز و توسعه زمینه‌های کسب و کار موجود و آموزش فنی حرفه‌ای از جمله راهکارهای خودکفایی معلولان است

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha