۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۵۷
کد خبر: 85475278
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

تغییر تعطیلات آخر هفته در پیچ اما و اگرهای مجلس

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۵۷
کد خبر: 85475278
تغییر تعطیلات آخر هفته در پیچ اما و اگرهای مجلس

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه تغییر تعطیلات آخر هفته تاکنون به جایی نرسیده و باید بار دیگر در کمیسیون اجتماعی خانه ملت بررسی می‌شود.

«علی‌اکبر کریمی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: لایحه تعطیلی یک روز هفته به جز روز جمعه از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی ارجاع داده شد و مجلس می‌بایست کلیات طرح را بررسی و تصمیم‌گیری می‌کرد.

وی عنوان کرد: کشور شرایط مختلف اقلیمی و مناسبتی دارد و به همین دلیل اختیار کلی در این لایحه باید به دولت محول شود و مجلس صرفا نیاز است با کلیات اختیار تعطیلی با دولت موافقت کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این لایحه به انحراف کشیده شد، اظهار کرد: دولت باید اختیار تصمیم‌گیری در خصوص نحوه اعمال تعطیلی مراکز دولتی یا ساعت شروع به فعالیت مدارس و دانشگاه را داشته باشد، به همین دلیل مجلس باید با کلیات لایحه اضافه شدن یک روز دیگر به تعطیلات آخر هفته موافقت و اختیار اعمال تعطیلی را به دولت واگذار کند.

کریمی افزود: لایحه به دلایل مذکور برگشت داده شد و بار دیگر باید در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بررسی و بعد از تصمیم نهایی به صحن علنی مجلس ارجاع داده شود.

وی بیان کرد: در همه قوانین و مقرراتی که از مبنای ۴۴ ساعت کار در هفته و ۱۷۶ ساعت کار در ماه استفاده شده است، از تاریخ ابلاغ این قانون به ترتیب به ۴۲/۵ ساعت کار در هفته و ۱۷۰ ساعت کار در ماه اصلاح می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha