۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۲۹
کد خبر: 82198238
T T
۰ نفر
ایجاد 136 هزار فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی در دولت یازدهم

ایلام - ایرنا - رئیس دبیرخانه ستاد اشتغال بهزیستی گفت: در سه سال گذشته در مجموع 136 هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی در كشور با حمایت دولت یازدهم ایجاد شده است.

مهناز كاشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ایلام با بیان اینكه این تعداد فرصت شغلی از طریق تسهیل گری اشتغالزایی برای جامعه هدف در دولت یازدهم ایجاد شده است، اظهاركرد: ایجاد شغل ها برای مددجویان به صورت انفرادی، گروهی و تعاونی و یا توسط بخش خصوصی بوده است.
وی با اشاره به اینكه امسال اشتغالزایی 43 هزار مددجوی زیر پوشش در دستور كار بهزیستی قرار دارد، افزود: بهزیستی در زمینه اشتغال تابع شورای عالی اشتغال است.
كاشی تاكید كرد: امسال با توجه به ظرفیت های موجود در كشور و میانگین عملكرد تسهیل گری اشتغال در طول سه سال گذشته، ایجاد این تعداد فرصت شغلی در دستور كار قرار گرفته است.
وی یادآور شد: الگوهای توانمندسازی جامعه هدف این سازمان متنوع و شامل پرداخت تسهیلات، مشوق های حمایتی، بیمه سهم كارفرما و خویش فرما، یارانه ارتقای كارایی معلولان، تشكیل گروه های همیار و خودیار به تفكیك زنان، معلولان و فرزندان ترخیصی از مراكز بهزیستی می شود.
وی میزان اعتبار در نظر گرفته شده امسال برای اشتغالزایی جامعه هدف بهزیستی را سه هزار میلیارد ریال اعلام كرد كه تا پایان آذرماه این سازمان مكلف به معرفی طرح های اشتغالزایی مددجویان به 13 بانك عامل طرف قرارداد است.
كاشی اضافه كرد: فرآیند توانمندسازی شامل خدمات تخصصی به مددجویان از طریق واحدهای توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری است كه پس از اعلام نیاز نسبت به آماده سازی شغلی آنها متناسب با بررسی وضعیت جسمی، روحی، روانی و نیازهای مهارتی فرد انجام می شود.
كاشی افزود: اشتغال یكی از فرآیندهای خودكفایی مددجویان است و حداقل شش ماه زمان مورد نیاز است تا فرد پس از ایجاد شغل به خودكفایی كامل برسد.
حدود 25 هزار نفر از جمعیت 585 هزار نفری استان ایلام زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.
7171/9002/1772
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه