۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۸
کد خبر: 82690232
T T
۰ نفر
سه هزار و 490 طرح خودكفايي و اشتغالزايي در كميته امداد قزوين اجرا شد

قزوين- ايرنا-معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد قزوين گفت: در سال قبل سه هزار و 490 طرح خودكفايي و اشتغال زايي به ميزان470 ميليارد ريال با هدف حمايت از مددجويان مورد حمايت اين نهاد در استان اجرا شد.

به گزارش ايرنا، احمد اكبري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، فعاليت هاي اين نهاد براي ايجاد اشتغال و پرداخت تسهيلات به مددجويان را تشريح كرد و با بيان اينكه توانمندسازي خانواده ها محوري ترين كار اين نهاد مي باشد،افزود: كميته امداد در نظام جمهوري اسلامي پيشگام خدمت رساني به محرومان است.
وي با بيان اينكه از سرفصل هاي با اهميت در اين نهاد مردمي، بحث اشتغال، خودكفايي و به كارگيري توان خانواده هاي زير پوشش در فعاليت هاي درآمدزايي است،اظهاركرد: كميته امداد با ارايه تسهيلات و ايجاد بستر لازم براي اشتغال مددجويان، حمايت خود را از خانواده هاي زير پوشش در قالب محورهاي آموزشي دنبال مي كند.
اين مسئول ادامه داد: با سطح بندي خانواده هاي نيازمند زير پوشش اعم از سالمندان، معلولان، زنان سرپرست خانوار و ايتام، خدمات حمايتي قابل توجهي از سوي كميته امداد به جامعه هدف در حال ارايه است.
وي با اشاره به اينكه يكي از مهم ترين رويكرد كميته امداد، توانمندسازي خانوارها و خروج مددجويان از چرخه حمايتي كميته امداد با ايجاد شغل است، اضافه كرد: در چهارماهه سال جاري، 155 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال زايي در قالب وام هاي مشاغل خانگي و خود اشتغالي 50 تا 150 ميليون ريالي به يك هزار و 103 نفرمددجوي كميته امداد استان پرداخت شده است.
اكبري، وام هاي خوداشتغالي را يكي از سرفصل هاي پيشبرد سياست هاي اقتصاد مقاومتي دانست و در پايان گفت: سال گذشته سه هزار و 43 مددجوي مورد حمايت كميته امداد استان در قالب وام هاي خود اشتغالي، موفق به دريافت تسهيلات 150 ميليون ريالي شدند.
در حال حاضر 22 هزار خانوار به صورت دائم با جمعيت 45 هزار نفر زير پوشش كميته امداد استان قزوين قرار دارند و همچنين 40 هزار نفر نيز به شكل موردي از خدمات اين سازمان استفاده مي كنند.
7389*3013
خبرنگار: نسرين رحيمي**انتشار دهنده: رضا اولادي

سرخط اخبار استان‌ها