۳ مهر ۱۳۹۸، ۷:۰۸
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 83489849
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گزارش کنگره با کاهش حضور نظامی آمریکا در سوریه مخالفت کرد

تهران- ایرنا- یک گزارش کنگره آمریکا از دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور خواست؛ طرح کاهش حضور نظامیان آمریکایی در سوریه را متوقف کند.

به گزارش سه‌شنبه ان.بی.سی نیوز، «گروه مطالعات سوریه» که توسط کنگره تأسیس شده است، هشدار داد که داعش همچنان یک تهدید است و این گروه و سایر گروه‌های تروریستی بدون پاسخ قاطع آمریکا ممکن است رشد کنند.
در این گزارش همچنین آمده است که ممکن است ایران و روسیه نفوذ خود را در سوریه گسترش دهند.
گروه مطالعات سوریه که ۱۲ عضو دارد، در گزارش خود نوشت: آمریکا نباید مناقشه در سوریه را نادیده بگیرد. در حالی که برخی استدلال می‌کنند که زمان تقویت رویکرد آمریکا در سوریه سپری شده است، ما معتقدیم که ایالات متحده می‌تواند همچنان بر نتیجه جنگ سوریه به گونه‌ای تاثیر بگذارد که منافع آمریکا حفظ شود.
نویسندگان این گزارش گفتند؛ در حالی که ترامپ پیام‌های متناقضی در مورد آینده حضور نظامی آمریکا در سوریه ارسال کرده است، تغییر موضع ناگهانی دولت در این باره متحدان را نسبت به قابل‌ اعتماد بودن آمریکا دچار تردید کرده است.
در زمان حاضر حدود یکهزار نیروی آمریکا در سوریه حضور دارند که عمدتاً در پایگاه «التنف» در جنوب شرق سوریه مستقر هستند. ترامپ سال گذشته طرح خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را اعلام کرد اما بعداً آن را لغو کرده و به کاهش حضور نظامی تغییر داد.
گزارش کنگره آمریکا علاوه بر درخواست برای متوقف کردن کاهش حضور نظامی در سوریه، از دولت ترامپ خواست؛ کمک‌های مالی به نیروهای کُرد مورد حمایت ایالات متحده را دوباره آغاز کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha