۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۳
کد خبر: 85482108
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روایت فاکس‌نیوز از شکاف میان برخی سناتورهای دموکرات و بایدن

تهران- ایرنا- «فاکس نیوز» با تاکید بر آمار پایین محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در میان رای‌دهندگان آمریکایی نوشت: برخی سناتورهای دموکرات که برای انتخاب مجدد کرسی‌های سنا در ماه نوامبر (آبان) رقابت دارند، در تلاشند به منظور کسب آرای بیشتر، موارد اختلافی خود را با بایدن به عنوان رئیس‌جمهوری منفور آمریکا تا پیش از انتخابات ۲۰۲۴ برجسته کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از این رسانه آمریکایی، موسسه نظرسنجی گالوپ به تازگی اعلام کرد که میانگین محبوبیت بایدن، ‌۳۸.۷ درصد است. این رقم به لحاظ تاریخی بسیار پایین است، به طوری که ۹ رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده در مرحله مشابه، میانگین‌ آماری بالاتری داشتند.

فاکس نیوز با اشاره به شرایط حساس و شکننده انتخاباتی برخی نمایندگان سنا مانند جان تستر، شرود براون، تامی بالدوین، جکی روزن، و باب کیسی در رقابت‌های انتخاباتی نوامبر افزود: این سناتورها می‌کوشند تا نشان دهند در موارد گوناگونی مانند گشت مرزی، مهاجرت و قراردادهای تجاری بد با رویکرد بایدن، همسو نبوده اند.

اسکات جنینگز، استراتژیست جمهوری‌خواه، درباره سناتورهایی که موارد اختلافی خود با بایدن را تبلیغ می کنند، تاکید کرد: «آنها در تبلیغات تلویزیونی خود پیش از انتخابات مانند جمهوری‌خواهان ماگا (MAGA: Make America Great Again) رفتار می کنند.»

وی افزود: «این افراد پنج سال و نیم از زمان فعالیت خود را در ایالت متبوعشان صرف حمایت از حزب دموکرات و دموکرات‌هایی می کنند که همه از آن‌ها متنفرند و سپس در 6 ماه انتخاباتی دیگر به نحوی وانمود می کنند که گویا هرگز چنین اتفاقاتی نیفتاده است.»

جاکوب نیهایزل، استادیار علوم سیاسی در دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو، در این باره تاکید کرد: «فاصله گرفتن» نمایندگان از یک برند حزبی، یک سنت قدیمی در کنگره است؛ با این حال هیچ گونه اطمینانی وجود ندارد که این راهبرد بتواند تاثیرگذار باشد.

وی افزود: از آن جا که سیاست در ایالات متحده به سمت ملی شدن پیش می‌رود، بعید به نظر می رسد رأی دهندگان بتوانند فرد را از حزب جدا کرده و میان آن ها فرق قائل شوند.

زک رودی، یکی از استراتژیست‌های مشهور جمهوری‌خواه نیز، با اشاره به موقعیت آسیب پذیر دموکرات‌ها تاکید کرد که ترمیم این شرایط پیش از انتخابات ۲۰۲۴ بیهوده است.

بایدن نامحبوب‌ترین فرمانده کل قوا در این مقطع از ریاست جمهوری اش در بین روسای جمهوری ۷۰ سال گذشته در آمریکا است و حتی میزان محبوبیت او پایین‌تر از ریچارد نیکسون و جیمی کارتر روسای جمهوری اسبق آمریکا است؛ موضوعی که احتمال این که او بار دیگر در انتخابات پیروز شود را به خطر می اندازد.

نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می دهد که بایدن در سه ماه نخست سال ۲۰۲۴ از نظر مقبولیت شغلی فقط مورد تایید ۳۸.۷ درصد از رای دهندگان قرار گرفت که سه درصد پایین تر از ریاست جمهوری جورج اچ دبلیو بوش (رئیس جمهوری یک دوره ای پیشین آمریکا) در همین مقطع از دوران ریاست جمهوری اش است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha