۲۲ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۰۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83471583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناوگان دانش‌آموزی خراسان شمالی جوان‌تر می‌شود

۲۲ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۰۲
کد خبر: 83471583
ناوگان دانش‌آموزی خراسان شمالی جوان‌تر می‌شود

بجنورد- ایرنا- با آغاز سال تحصیلی جدید، ناوگان سواری مورد استفاده برای جابه‌جایی دانش‌آموزان مدارس در استان خراسان شمالی، جوان‌تر می‌شود.

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان شمالی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارسال سن ناوگان سواری مجاز به فعالیت به عنوان سرویس مدارس در استان، کمتر از هفت سال بود که امسال این ناوگان ۲ سال جوان تر می شود. 

سید محمد سیدی افزود: تصمیم‌گیری در زمینه عمر ناوگان، در کارگروه ماده ۱۸ شهرستان ها انجام می شود و بر تامین و ارتقای تردد دانش آموزان، سلامت رانندگان و سلامت فنی ناوگان بررسی و نظارت می شود. 

وی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار، سامانه پایش ناوگان دانش آموزی، «سپند» راه اندازی شده است و اطلاعات رانندگان، ناوگان و نیز دانش آموزان باید در این سامانه ثبت شود. 

سیدی درباره افزایش نرخ کرایه جابه جایی دانش آموزان با سرویس مدارس هم اظهار داشت: هزینه های سرویس مدارس در کارگروه ماده ۱۸ شهرستان ها تصمیم گیری و در شورای شهر مصوب می شود و این قیمت ها هنوز نهایی نشده است. 

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۷ هزار و ۳۴۰ دانش آموز استان با سرویس مدرسه جابه جا می شدند که از این تعداد حدود ۱۵ هزار دانش آموز شهری و مابقی روستایی بودند. 

وی گفت: سال تحصیلی گذشته، دانش آموزان روستایی استان روزانه با ۲۴۵ سرویس و دانش آموزان شهری با ۲ هزار و ۸۰۵ سرویس و در مجموع روزانه با سه هزار و ۵۰ سرویس، خدمات رسانی شدند. 

سیدی خاطرنشان کرد: سال تحصیلی گذشته، هزار و ۹۰۹ راننده مرد و ۸۸۹ راننده زن کار جابه جایی دانش آموزان شهری و روستایی را بر عهده داشتند که برآورد می شود شمار دانش آموزان و شمار رانندگان در سال تحصیلی جاری بیشتر شود. 

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سال تحصیلی گذشته چهار فقره سانحه برای سرویس مدارس استان گزارش شد که در این سوانح دانش آموزی مصدوم نشده است. 

اردیبهشت امسال، یک دانش آموز اسفراینی بر اثر سقوط از مینی بوس مدرسه جان باخت که مسئولان آموزش و پرورش اعلام کردند این حادثه در زمان انتقال دانش آموزان به سالن ورزشی رخ داده و در سرویس مدارس نبوده است. 

۱۶۵ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار معلم تحصیل می کنند. 

۷۱۸۵/۵۱۳۲ 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha