۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 2087
کد خبر: 83463567
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود با شرکت ملی نفت تفاهم‌نامه امضا کردند

شاهرود- ایرنا- به منظور همکاری علمی، پژوهشی و فناوری بین دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، رئیس این دانشگاه و سرپرست پژوهش، توسعه و فناوری شرکت ملی نفت تفاهم نامه امضا کردند.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه بر اساس این تفاهم نامه دو طرف به مدت سه سال با یکدیگر همکاری می کنند، اظهار داشت: برای اجرایی کردن موارد مطرح شده در تفاهم نامه و نظارت بر اجرای آن، کارگروه کمیته مشترک همکاری تشکیل می شود.

رضا چمن تاسیس دفتر ارتباطی شرکت ملی نفت ایران در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را از دیگر اقدامات آتی در راستای اجرای این تفاهم نامه برشمرد و افزود: انجام طرح های پژوهشی، برگزاری سمینار و دوره های آموزشی، معرفی استادان و متخصصان، ترجمه و تألیف کتاب و منابع علمی و پژوهشی و همچنین ایجاد فرصت های مطالعاتی از جمله دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

وی یادآور شد: بر مبنای این تفاهم نامه، توسعه فناوری های مورد نیاز و ایجاد زمینه مناسب برای بهره گیری از خدمات، توانمندی ها و تجهیزات پژوهشی دو طرف نیز در دستور کار قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به بسته شدن تفاهم نامه همکاری مشترک دیگری میان این دانشگاه با فرماندهی انتظامی شهرستان شاهرود نیز اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه در چارچوب مسئولیت های دو طرف در راستای تأمین و حفظ و ارتقاء سلامت شهروندان به امضا رسیده و به مطالعه کارآزمایی بالینی از طریق رانندگی شبیه سازی شده و واقعی می پردازد.

چمن تصریح کرد: استفاده از توانمندی های علمی، فنی، تجهیزاتی و نیروی انسانی در انجام طرح های مشترک، برگزاری همایش های علمی مشترک، تشکیل کارگاه های آموزشی و بهره مندی دو طرف از امکانات یکدیگر از جمله محورهای این تفاهم نامه پنج ساله است.

در استان سمنان ۲ دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان های سمنان و شاهرود فعال است.
دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیش از۵۰ درصد وسعت استان سمنان را در محدوده ۲ شهرستان شاهرود و میامی زیر پوشش خود دارد . این دانشگاه  از سال ۵۲ با عنوان آموزشگاه بهیاری کار خود را آغاز کرد، در سال ۶۱ به دانشکده مامایی و پرستاری و در سال ۷۱ به دانشکده علوم پزشکی ارتقاء یافته است. مجموعه کنونی از اسفند ۸۶ با عنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود در حال فعالیت است.
این دانشگاه هم اکنون دارای یکهزار و ۷۰۰ دانشجو در ۹ رشته کارشناسی، ۶ رشته کارشناسی ارشد و پنج رشته دکترای تخصصی است.

۷۳۵۹/۶۱۶۷

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها