کارنامه دور اول سفر استانی آیت الله رئیسی به مازندران- قسمت دوم

ساری-ایرنا- بیستم اسفند ۱۴۰۰ و برگزاری دور اول سفر رییس جمهور به مازندران برای مردم این دیار به نوعی روز تاریخی محسوب می شود چرا که در این سفر آغاز عملیات اجرایی طرح هایی مصوب شد که تا قبل از روی کار آمدن این دولت، مردم اجرای آن‌ها را غیر ممکن می دانستند اما با عزم جدی دولت سیزدهم و تزریق اعتبار، رکود چندین ساله به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دور اول سفر رئیس جمهور دستاوردهای خوبی به همراه داشت و بعد از گذشت ماه ها، اکنون تعداد قابل توجهی از این طرح ها به اتمام رسیده و تکمیل برخی از آن ها که سالها چشم انتظاری را برای مردم دیار علویان به همراه داشت به نوعی می توان از آنها به عنوان دستاورد تاریخی دولت سیزدهم برای این دیار نام برد.

در آن سفر استانی طرح های مهم در حوزه های زیربنایی و اقتصادی مورد تصویب و تاکید قرار گرفت و با تامین اعتبار، تکمیل و بهره برداری طرح ها علاوه بر رفع برخی از مسائل و مشکلات موجب ارتقای شاخص ها و بهبود معیشت و رفاه اجتماعی ایجاد کرده است.

در دور اول سفر رییس جمهور به مازندران بیشتر از ۱۷۷ هزار و ۹۸۹ میلیارد ریال مصوب شد که از این میزان ۸۸ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال معادل نیمی از اعتبارات مصوب از محل منابع بودجه عمومی دولت و ۸۹ هزار و ۳۳ میلیارد ریال یعنی نیمی دیگر از این اعتبار از محل فروش املاک و منابع داخلی وزارتخانه ها وکمک نهادها تامین شد.

کارنامه دور اول سفر استانی آیت الله رئیسی به مازندران- قسمت دوم

۱۷۶ رقم تعداد مصوبات آن سفر مقام ارشد قوه مجریه به مازندران بود که توسط بیشتر از ۵۰ دستگاه اجرایی استان به اجرا درآمده است و البته دست اندرکاران دولت سیزدهم تنها به مصوب کردن طرح ها اکتفا نکرد و زمان اجرای آنها را طی سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ تعیین کرد.

مازندران به لحاظ قرار داشتن نزدیکی پایتخت و نیز حضور میلیونی مسافر نیازمند راههای مناسب است و البته این موضوع از ناه دولتمردان مغفول نماند و در دور اول سفر رییس جمهور بیشترین اعتبار مصوب به حوزه وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافت که این رقم هفت هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال معادل ۴۳ و نیم درصد اعتبارات این سفر بود.

پس از آن جهاد کشاورزی با ۳۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال( ۱۹.۵درصد)، وزارت نیرو با ۲۶ هزار و یکصدمیلیارد ریال(۱۴.۷درصد) وزارت بهداشت و درمان با ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال (۵.۴ درصد) در جایگاههای بعدی تخصیص اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور به مازندران قرار گرفته اند.

از کل اعتبار مصوب سفر برای اجرای طرح‌ها، ۴۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل فروش املاک وزارتخانه های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش بود.

مجموع اعتبار اختصاص یافته به طرح ها و پروژه های مصوبات سفر از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون بیشتر از ۱۲۶ میلیارد و ۴۱۵ میلیارد ریال بوده که معادل ۷۱ درصد اعتبارات درنظرگرفته است.

کارنامه دور اول سفر استانی آیت الله رئیسی به مازندران- قسمت دوم

همچنین اعتبار تخصیصی از محل بودجه عمومی دولت به طرح های مربوط به مصوبات سفر از پایان سال ۱۴۰۰ تا اردیبهشت امسال ۱۰۰ هزار و ۹۰۷ میلیارد ریال است.

اعتبار تخصیصی از محل منابع داخلی وزارتخانه ‌ها، نهادهای حمایتی و فروش املاک و تسهیلات ۲۵هزار و ۵۰۸ میلیارد ریال معادل ۲۸.۶درصد است.

از مجموع ۱۱ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قالب ۲۹ بانک برای طرح های دارای توجیه اقتصادی و فنی مصوب شد.

بیشترین اعتبار تخصیص یافته؛ مربوط به وزارت راه و شهرسازی ۴۸ هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال، وزارت نیرو ۳۶ هزار و ۲۴۶ میلیارد ریال، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۲ هزار و ۹۱ میلیارد ریال و وزارت جهاد کشاورزی شش هزار و ۶۰ میلیارد ریال است.

از مجموع مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به مازندران که شامل ۱۷۶ مصوبه بود، ۷۸ مصوبه ۱۰۰ درصد ظرفیت تعهدات سفر محقق شد، ۸۹ مصوبه بخشی از تعهدات عملیاتی شد و ۹ مصوبه در دست پیگیری است.

تکمیل بیمارستان ۲۷۳ تختخوابی رازی قائمشهر

با این حال یکی از طرح های مصوب و به بهره بهره‌برداری رسیده، بیماران رازی قائمشهر است و این مرکز بزرگ درمانی یکی از ۲۵ بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی و جزو پنج بیمارستان آموزشی درمانی مازندران است، عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۸۷ آغاز و کلنگ احداث این طرح بیمارستانی در آن سال در زمینی به وسعت ۲۴ هزار متر مربع به زمین زده شد.

طرحی که به گفته مسوولان این بیمارستان قرار بود ظرف مدت سه سال به بهره برداری برسد اما با گذشت سالهای سال خبری از بهره برداری آن نشد تا اینکه در دولت سیزدهم با عزم جدی که برای تکمیل طرح های نیمه تمام رخ داد.

کارنامه دور اول سفر استانی آیت الله رئیسی به مازندران- قسمت دوم

پس از سالها کُندی روند اجرای طرح با تزریق اعتبار ۹ هزار میلیارد ریالی دولت سیزدهم عملیات ساخت آن در نهایت به اتمام رسید و این طرح بعد از ۱۴ سال به ثمر رسید.

این بیمارستان با داشتن بخش‌های جراحی (شامل جراحی عمومی، ارتوپدی، گوش، حلق و بینی، چشم، جراحی اعصاب و ستون فقرات)، زنان و زایشگاه و مامایی، داخلی، قلب و سی سی یو، مراقبت های ویژه، نوزادان، اتاق عمل، دیالیز، درمانگاه اورژانس، بخشهای عفونی ۱و۲، اطفال، تالاسمی،

درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی، واحد آزمایشگاه و پاتولوژی، واحد رادیولوژی، سونوگرافی و سی تی اسکن، واحد فیزیوتراپی، واحد داروخانه و بخش مسمومیت به صورت شبانه‌روزی خدمات ارایه می‌کند.

کارنامه دور اول سفر استانی آیت الله رئیسی به مازندران- قسمت دوم

بازسازی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر که آشیانه اصلی نساجی محسوب می‌شود، دولت سیزدهم برای تعویض چمن مصنوعی و کاشت چمن طبیعی و بازسازی ورزشگاه بخش دولتی ۷۰ میلیارد تومان هزینه کرد

تمامی اقدامات، پیگیری ها و صرف اعتبار دولت سیزدهم در اول شهریور پارسال به ثمر رسید و ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر پس از ۳۹۳ روز خانه به دوشی تیم محبوب نساجی مازندران میزبان این تیم و هوادارانش شد و نخستین تمرین تیم فوتبال نساجی مازندران پس از اجرای عملیات کاشت چمن طبیعی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر در این استادیوم برگزار شد و پس از آن نیز در سوم شهریور همان سال با تیم ملوان انزلی در ورزشگاه خانگی خودش بازی کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha