۹ خرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۲۰
کد خبر: 83334524
T T
۰ نفر

حمایت از مردم مظلوم فلسطین یک وظیفه ی انسانی است

۹ خرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۲۰
کد خبر: 83334524
حمایت از مردم مظلوم فلسطین یک وظیفه ی انسانی است

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: دفاع از مردم مظلوم فلسطین نه فقط وظیفه مسلمانان جهان بلکه یک وظیفه ی انسانی است.

به گزارش ایرنا؛ آیت الله «مصطفی علما» روز پنجشنبه در نشست جمعی از روحانیون اهل سنت کرمانشاه و هماهنگی شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار داشت: مگر می شود سرزمین دیگران را غصب کرد و سالیان سال در حق آنها ظلم و جنایت کرد و انسان آزاده ای این حرکت را محکوم نکند.
وی گفت: ان شاالله همه مردم استان کرمانشاه با هر دین و مذهبی که دارند برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین که به ناحق از خانه و وطن خود رانده شده اند و یا در بند صهیونیست جنایتکار قرار دارند در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و ضمن محکوم کردن اشغالگری و جنایات رژیم صهیونیستی در این ماه مبارک با زبان روزه برای آزادی مردم مظلوم فلسطین دعا کنیم.
همچنین امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: ان شاالله در راهپیمایی روز قدس فردا همانند همه سالهای گذشته چشم دشمنان را با حضور گسترده و وحدت آفرین، کور خواهیم کرد.
ماموستا ملا «محمد محمدی» افزود: یکی از اتفاقاتی که دشمنان چشم دیدن آن را ندارند این است که در چنین روزهای بزرگی همچون روز قدس و حتی در روزهای عادی در کشور ایران شیعه و سنی در کنار یکدیگر زندگی می کنند و در راهپیمایی علیه ظالمین جهان شرکت می کنند.
وی گفت: برادری و دوستی اهل سنت و شیعه در ایران بی نظیر است و هیچ توطئه ای نمی تواند این برادری را از بین ببرد و مردم نیز همواره هوشیار باشند که هر اتفاقی که باعث لطمه به وحدت می شود از سوی دشمنان مسلمین است و الله نظام جمهوری اسلامی ایران و همه مردم این کشور همواره به دنبال وحدت و اتفاق بوده اند.


در ابتدای این جلسه احمد محمدی مسئول امور فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه اظهار داشت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف است با روز قدس، روز خروش امت های اسلامی و انسانهای آزادی خواه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر غده سرطانی جهان، اسرائیل غاصب و رژیم کودک کش صهیونیستی.
وی قدس شریف را از والاترین مکان های مقدس مسلمانان دانست که در قرآن کریم به عنوان قبله اول مسلمانان نامبرده است، اشاره کرد و در ادامه افزود: روز قدس امسال رنگ و بوی خاصی خواهد داشت چرا که بعد از هفتاد سال اشغال قدس شریف توسط رژیم صهیونیستی، رئیس جمهوری نابخرد آمریکا در حرکتی وقیحانه و خارج از عرف دیپلماتیک سفارت آمریکا را به قدس شریف انتقال داد و با نقض صریح قوانین بین المللی برای مسلمانان خط و نشان کشید.
محمدی در ادامه به نقشه ننگین معامله قرن اشاره کرد وگفت: متاسفانه عده ای مسلمان نما از سران کشورهای اسلامی منطقه با طرح ننگین معامله قرن به کمک دشمنان آمده اند تا با برگزاری کنفرانس بین المللی بحرین در تیرماه سال جاری این طرح ننگین را اجرا و عملی کنند.
مسئول امور فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه تاکید کرد: دشمنان دین یعنی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی به دنبال سوق دادن مسلمانان به سوی جنگهای قومی و مذهبی و تفرقه افکنی در منطقه هستند که ما باید با بصیرت و درایت در این برهه حساس با حفظ وحدت و همبستگی همه این توطئه ها را خنثی کنیم.
محمدی در ادامه به برخورد و اقدام سریع و بجای مسئولین نظام و دستگاه های مختلف کشوری در مقابل توهین به مقدسات اهل سنت توسط فردی در برنامه تلویزیونی اشاره کرد و افزود: در واقع با این اقدام دستگاه ها و مسئولین اصل حفظ وحدت و یکپارچگی ملی میان مسئولین به نمایش گذاشته شد.
وی تاکید کرد: تند روی در هر قالبی محکوم و مورد تائید هیچکس نیست و وقتی که مقام معظم رهبری فتوای شرعی می دهند که توهین به مقدسات اهل سنت حرام است، هر کس خواسته یا ناخواسته مرتکب چنین عملی شود در خدمت دشمن است.
مسئول امور فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه در پایان به حفظ وحدت و یکپارچگی بین اهل سنت و تشیع در کشور تاکید کرد و افزود: همه باید هوشیار باشیم چون دشمنان برای خدشه وارد کردن به این اتحاد، امنیت، آرامش و وحدت نقشه دارند و درصدد ایجاد فتنه و دشمنی هستند.
راهپیمایی روز قدس فردا همزمان با سراسر کشور ساعت ۱۱ در کرمانشاه برگزار می شود.
۳۰۳۳/۸۰۶۶

سرخط اخبار استان‌ها