۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 83330940
T T
۰ نفر
جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز روستایی در قزوین گرفته می شود

قزوین - ایرنا - مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: پلیس ساختمان در دهیاری های استان مستقر شده و از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در روستاهای استان جلوگیری خواهد کرد.

اکرم نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارندگی‌های ابتدای سال به دلیل ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه ها و مسیل ها بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات روبنایی و زیربنایی روستاهای استان از جمله زیرسازی و آسفالت راه‌ها، سنگ فرش، ساختمان‌های دهیاری‌ها، آرامستان و بوستان‌های ۲۳۰ روستای استان وارد کرد.


این مسئول امور روستایی تاکید کرد: با توجه به این موضوع جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاها و حریم رودخانه ها در دستور کار قرار گرفته است و دفتر روستایی و شوراهای استانداری نیز در این راستا با به کارگیری نیروهای ناظر فنی در بخش‌های تابعه استان از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری به عمل می‌آورد.


وی ادامه داد: همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز، ابلاغ دستورالعمل و شیوه نامه‌های مرتبط، عضویت در کمیسیون ماده ۹۹ و پرداخت نکردن تسهیلات اشتغالزایی به واحدهایی که ساخت و سازهای غیر مجاز دارند از دیگر برنامه‌های مقابله با این پدیده در سطح استان از سوی این دفتر است.


استان قزوین ۸۳۲ روستای دارای سکنه و ۶۳۰ دهیاری دارد.


۸۰۵۴*۶۱۰۱

سرخط اخبار استان‌ها