۵ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۳
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85488105
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره مندی ۱۵۰۰ زوج قزوینی از خدمات ناباروری جهاد دانشگاهی + فیلم

قزوین - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی قزوین گفت: با تشکیل ۲۰۰ فقره پرونده با موضوع درمان ناباروری تاکنون یک هزار و ۵۰۰ قزوینی از خدمات درمان ناباروری این مرکز بهره مند شده اند.

فرشاد پیله چی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با خدماتی که از سوی جهاد دانشگاهی ارایه شده توانستیم تعداد بالایی از خانواده‌ها را صاحب فرزند کنیم و شاهد تولد نوزادان دوقلو و چندقلو هم باشیم.

وی با بیان اینکه درمان ناباروری یکی از مهمترین کارها در حوزه جمعیتی به شمار می‌رود، تصریح کرد: موضوع ناباروری با توجه به اینکه در حوزه اجتماعی اثرگذاری بالایی دارد، نیازمند توجه ویژه بوده و متاسفانه آمارها نیز نشان داده یکی از عوامل اصلی در آسیب اجتماعی طلاق، همین موضوع ناباروی است.

پیله چی تاکید کرد: هر قدر بتوانیم در حوزه ناباروری تمرکز کنیم، اثرات مثبتی را در حوزه جمعیتی شاهد خواهیم بود، متاسفانه یکی از موضوعات مهمی که امروز ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم و گریبانگیر جامعه ما را گرفته همین موضوع ناباروری است که شیب رشد جمعیتی را نیز نزولی می‌کند.

این مسوول ادامه داد: مجموعه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه و پیشرو برروی موضوع ناباروری تمرکز کرده تا بتواند با استفاده از ظرفیت دانش فنی و بومی دستاوردهای موثری داشته باشد، تاجایی که امروز به لطف خدا و همت دانشمندان ما، در این زمینه از مراجعه به خارج از کشور بی نیاز شده ایم و حتی این موضوع روند معکوس هم پیدا کرده است.

پیله چی به طرح راه اندازی یک مجتمع تحقیقاتی و درمانی در شمال شهر قزوین اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت افزایش سرانه درمانی در استان یک قطعه زمین به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در شمال شهر برای احداث و راه اندازی مجتمع تحقیقاتی و درمانی درنظر گرفته ایم که ساخت آن نیازمند اعتبار و حمایت‌های ویژه از سوی دستگاه‌های مرتبط و همچنین خیران است.

رییس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه هزینه درمان ناباروری در جهاد دانشگاهی پایین تر از سایر مراکز درمانی است، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و کاهش دغدغه زوج‌های مراجعه کننده، تلاش شده تا هزینه‌های درمان ناباروری به لحاظ عمومی و نیمه دولتی بودن جهاد دانشگاهی را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

پیله چی یادآور شد: جهاد دانشگاهی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا خانواده‌ها و زوج‌های نابارور بتوانند صاحب فرزند شده و حتی افرادی که در تولد فرزند دوم و سوم نیز با مشکل مواجه هستند، بتوانند با مراجعه به این مرکز از نعمت فرزندان بیشتر برخوردار شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha