۶ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۹
کد خبر: 85489352
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اولین پرواز زائران سرزمین وحی از فرودگاه همدان انجام شد

همدان- ایرنا- مدیر فرودگاه همدان با اشاره به اعلام برنامه اعزام حجاج ۲ استان همدان و کردستان به سرزمین وحی گفت: اولین پرواز زائران حج تمتع سال ۱۴۰۳، بامداد امروز یکشنبه (ششم خرداد) با ۲۶۰ مسافر، از این فرودگاه به مقصد جده انجام شد.

علی اصغر جهانگیری‌معز روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: امسال نیز همچون روال سال‌های گذشته، اعزام زائران ۲ استان همدان و کردستان به خانه خدا از فرودگاه همدان انجام شد.

وی افزود: نخستین پرواز حج ۱۴۰۳، با شماره پرواز (۱۶۰۴) از فرودگاه بین المللی همدان انجام شد و تا روز جمعه ۱۱ خرداد ادامه دارد.

مدیر فرودگاه همدان تصریح کرد: در طول این مدت با انجام ۱۴ پرواز از طریق هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما)، سه هزار و ۴۵٨ زائر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

جهانگیری‌معز تاکید کرد: ۲ هزار و ۲۱۹ تن از مسافران این پروازها زائران همدانی و یک هزار و ۲۳۹ زائر از استان کردستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: دومین پرواز مسیر همدان - جده، با شماره پرواز (۱۶۱۸) امروز یکشنبه در ساعات ۱۲ و ۴۰ دقیقه انجام خواهد شد.

مدیر فرودگاه همدان افزود: روز دوشنبه نیز ۲ پرواز در ساعات ۰۰:۱۵ بامداد و ۹ و ۳۵ دقیقه صبح و روز سه‌شنبه سه پرواز در ساعات سه و ۲۰ دقیقه بامداد، ۱۳ و ۱۰ دقیقه و ۲۲ و ۴۰ دقیقه به سمت جده انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه نیز ۲ پرواز در ساعات ۹ و ۲۰ دقیقه و ۲۲ و ۵۵ دقیقه و همچنین در روز پنجشنبه سه پرواز در ساعات ۸ و ۲۵ دقیقه، ۱۵ و ۲۰ دقیقه و ۱۸ و ۴۰ دقیقه انجام خواهد شد.

جهانگیری‌معز افزود: در روز پایانی اعزام حجاج نیز ۲ پرواز در ساعات ۵ و ۴۰ دقیقه صبح و ۱۴ و ۴۰ دقیقه برقرار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پروازهای حج امسال از فرودگاه همدان با هواپیمای ایرباس A۳۱۰ انجام می‌شود، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای زائران حج کردستانی که نیاز به احرام و دوش قبل از اعزام دارند، دیده شده و مشکلی در این زمینه نیست.

جهانگیری‌معز تصریح کرد: حجاج استان‌های همدان و کردستان مدینه پرواز بعد هستند و پرواز بازگشت آن‌ها نیز از مدینه از ابتدای تیر به فرودگاه همدان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۲۱ فرودگاه کشور کار اعزام زائران به سرزمین وحی را انجام می‌دهند که فرودگاه همدان نیز یکی از این فرودگاه ها اعلام شده است.

مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه زیرساخت‌های عملیاتی این فرودگاه و همچنین فضای پارکینگ و ترمینال فرودگاه همدان مناسب است و قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر را دارد، گفت: همه تدابیر و تمهیدات لازم نیز برای زائران همدانی و کردستانی و بدرقه کنندگان و مشایعت کنندگان آنها نیز در این فرودگاه اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بین المللی همدان با داشتن بلندترین برج مراقبت فرودگاه‌های کشور، امکان فرود و پرواز هواپیماهای پهن پیکر را دارد.

زیرساخت‌های سخت افزاری این فرودگاه و همچنین فضای پارکینگ و ترمینال فرودگاه همدان مناسب است وطی چند سال گذشته نیز حجاج استان های همدان و کردستا از این فرودگاه به سرزمین وحی اعزام شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha