روزانه ۵۰ میلیارد ریال از فروش سوخت در مرز باشماق به خزانه دولت واریز می‌شود

سنندج- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: در حال حاضر روزانه ۵۰ میلیارد ریال از محل اخذ مابه التفاوت سوخت به نرخ فروش مرزی در پایانه باشماق مریوان به خزانه دولت واریز می‌شود.

به گزارش ایرنا، جهانبخش نوکانی روز یکشنبه در بازدید از پایانه مرزی باشماق مریوان اظهار کرد: این میزان واریزی در مقایسه با مدت مشابه قبل از اجرای طرح مذکور با افزایش ۳۰۰ درصدی همراه بوده است.

وی افزود: اجرای طرح باک‌پر در زمینه جلوگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، جمع‌آوری دلالان ‏سوخت، تسهیل و تسریع در امور کنترل کامیون‌های ترانزیتی و بحث صادارات و درآمدزایی دولت تاثیر زیادی داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان یادآور شد: پایش باک خودروهای عبوری از مرزهای استان و اجرای طرح‌ها و اقدامات کنترلی از جمله راه‌اندازی و بهره‌برداری سامانه فروش مرزی، پایش باک خودروها با دستگاه‌های اندازه‌گیری دیجیتال با هدف کاهش خطای انسانی و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی نیز، نقش مهمی در کاهش قاچاق سوخت داشته است.

نوکانی از پیشنهاد و تهیه زیرساخت‌های لازم در آینده نزدیک برای اجرای طرح یاد شده جهت کامیون‌های ترانشیپی در مرزهای باشماق مریوان و سیرانبند بانه خبر داد و گفت: ماهانه بیش از ۱۸ هزار خودرو در پایانه مرزی باشماق با استفاده از سیستم های الکترونیکی پایش و کنترل می‌شود.

روزانه ۵۰ میلیارد ریال از فروش سوخت در مرز باشماق به خزانه دولت واریز می‌شود

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم از اقدامات و برنامه‌ریزی انجام شده در خصوص اجرای طرح باک‌پر در این پایانه مرزی تجلیل کرد.

محسن شاهرخی ادامه داد: مدیریت، تعامل و همکاری شرکت ملی پخش فرآوده‌های نفتی منطقه کردستان با سایر ادارات برای اجرای طرح باک‌پر در مرز باشماق، موجب کاهش چشمگیر قاچاق فرآورده‌های نفتی و افزایش میزان درآمد دولت از محل کنترل و فروش سوخت در باک کامیون‌های متردد در این پایانه مرزی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha