۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۷
کد خبر: 83049441
T T
۰ نفر
ابرماراتن بین المللی راه ابریشم در كرمان آغاز شد

كرمان - ایرنا - ​سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم از امروز(یكشنبه) با رقابت 18 دونده خارجی و 17 ایرانی در كویر لوت بخش شهداد از توابع استان كرمان به عنوان گرمترین نقطه دنیا آغاز شد.

به گزارش ایرنا ، مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كرمان در حاشیه آغاز این رقابتها گفت :در این دوره 35 دونده ایرانی و خارجی از 6 كشور جهان حضور دارند كه شركت كنندگان خارجی امسال نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.
غلامرضا فرخی با بیان اینكه در این دوره 18 دونده خارجی از كشورهای ایتالیا، آلمان، آفریقای جنوبی، ژاپن، نیوزیلند و ایران حضور دارند، افزود: این دوندگان در مدت زمان برگزاری سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران، بخش های مهمی از بیابان لوت شهداد را خواهند دوید.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كرمان، تصریح كرد: این رویداد گردشگری از كمپ گردشگری هواپیمایی ماهان واقع در روستای ملك آباد بخش شهداد آغاز و پس از عبور از مناطق قلعه شفیع آباد، دره دلفین ها، گندم بریان، رودشور، كاروانسرای حوض نادر و كلوت ها و طی 250 كیلومتر در روستای زوار منطقه اندوهجرد به پایان خواهد رسید.
فرخی با بیان اینكه سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران با هدف معرفی هرچه بهتر ظرفیت های گردشگری استان كرمان به جهانیان انجام می شود، افزود: بدون شك برگزاری این قبیل رویدادها سبب شناخته شدن بیشتر این خطه در جوامع بین المللی می شود.
وی با بیان اینكه استان كرمان ظرفیت های گردشگری، تاریخی و فرهنگی خوب و بسیار غنی دارد، تاكیدكرد: این استان پهناور دارای بیشترین آثار تاریخی در سطح كشور است.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كرمان، خاطرنشان كرد: قدیمی ترین خانه خشتی دنیا، گرم ترین نقطه دنیا، قدیمی ترین تمدن و خط دنیا در استان كرمان قرار دارد كه نشان می دهد این استان به تنهایی یك ایران كوچك است.
برپایی سومین ابر ماراتن بین المللی راه ابریشم با هدف جذب گردشگران خارجی و داخلی، معرفی و شناخت جاذبه های گردشگری ایران و كویر زیبای لوت استان كرمان كمك می كند و گردشگران بسیاری را به این منطقه سرازیر كرده است.
این مقصد گردشگران به عنوان یكی از جاذبه های طبیعی كشور و دنیا می تواند ابزاری برای تبلیغ سفیران و مبلغان در سفر به ایران و استان كرمان باشد و مسیر را برای ورود دیگران به این خطه فراهم كند.
رئیس كمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی استان كرمان هم با اشاره به حضور 18 نفر شركت كننده خارجی در ابرماراتن راه ابریشم گفت: شركت كنندگان خارجی امسال 50 درصد افزایش داشتند كه نشان می دهد تبلیغات در رابطه با این رویداد به خوبی اجرایی شده است.
مهدی سیاوشی افزود: این رویداد سال های آینده با حضور افراد بیشتری برگزار می شود لذا رسانه ها باید در راستای تبلیغات و پوشش خبری این رویداد مهم در شرایط حساس كنونی مشاركت كنند.
وی اظهار داشت: با وجود تمامی تبلیغات و محدودیت ها علیه كشور ما در دنیا، برگزاری این ابرماراتن نشانه شكست دشمن است و علاقه مندان به كشور زیبای ایران با وجود تمامی محدودیت ها همچنان به ایران و كرمان سفر می كنند.
7420/7437/ 5054