۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۴
کد خبر: 85365376
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دومین تریل بیابان لوت در کلوت‌های شهداد آغاز شد
عکس تزیینی است

کرمان-ایرنا- دومین مسابقه کشوری دوومیدانی با عنوان تریل بیابان لوت در کلوت‌های زیبای شهداد کرمان با حضور ۲۰۰ دونده خانم و آقا از سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیر اجرایی ماراتن روز پنجشنبه درباره این مسابقه اظهار کرد: دومین تریل بیابان لوت صبح امروز پنج بهمن از محل حوض نادر در کلوت‌های شهداد شروع شد.
معین افضلی بیان کرد: این تریل در مسیرهای ۲۰ و ۴۰ کیلومتری در ۲ بخش آقایان و خانم‌ها برگزار می شود.


کلوت های کویر شهداد در شمال کرمان از جمله مناظر بدیع و بکر گردشگری در جهان به شمار می رود که پیشینه تاریخی بسیار طولانی نیز دارد و از نخستین سکونت گاه ها و حوزه تمدنی در ایران باستان با حدود ۶ هزار سال قدمت شناخته شده است.

استان کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است. ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha