۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۳۱
کد خبر: 83028399
T T
۰ نفر
19 مجوز احداث نيروگاه‌ گازي در آذربايجان غربي صادر شد

اروميه- ايرنا- مديرعامل شركت توزيع نيروي برق آذربايجان غربي با اشاره به اينكه براي احداث 19 نيروگاه گازي در استان مجوز صادر شده، گفت: از اين تعداد يك نيروگاه با ظرفيت هفت مگاووات فعال است و يك نيروگاه نيز تا اوايل مهرماه راه اندازي مي شود.

اكبر حسن بگلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: براي راه اندازي هر مگاوات نيروگاه گازي 60 ميليارد ريال اعتبار لازم است و تا پايان سال جاري نيز هفت مگاوات ديگر در مدار بهره برداري قرار مي گيرد.
وي با اشاره به اينكه نيروگاه‌هاي توليد پراكنده از جهت جذب سرمايه‌هاي متوسط و تامين انرژي اهميت ويژه‌ اي دارد، ادامه داد: يكي از مزيت هاي اين نيروگاه‌ ها، ويژگي توليد پراكنده آنهاست كه ضمن بهبود برخي از پارامترهاي شبكه به دليل متمركز نبودن توليد از ديدگاه پدافند غيرعامل بسيار با اهميت است.
وي با بيان اينكه نيروگاه‌هاي تجديدپذير نوع ديگري از نيروگاه‌هايي است كه در دسته انرژي نو و توليد پراكنده قرار مي‌ گيرد، گفت: در اين زمينه نيز براي 22 نيروگاه مجوز بهره برداري صادر شده و 6 نيروگاه با ظرفيت حدود 23 مگاوات، زمين مورد نياز را تحويل گرفته اند؛ هفت مگاوات از اين نيروگاه ها در حال بهره برداري است.
حسن بگلو بيان كرد: افرادي كه انشعاب برق دارند مي توانند به اندازه انشعاب خود تا سقف 100 كيلووات نسبت به نصب سيستم خورشيدي اقدام كنند.
وي با اشاره به خريد تضميني برق از مشتركان خانگي، گفت: در صورت توليد برق توسط مشتركان با استفاده از سيستم‌هاي خورشيدي و بادي، برق توليد شده آنان را 13 برابر قيمت فروش خريداري مي كنيم.
به گزارش ايرنا 99 درصد جمعيت سه ميليون و 265 هزار نفري اين استان از نعمت برق برخوردار هستند؛ يك ميليون و 179 هزار و 69 مشترك برق در استان وجود دارد كه از اين تعداد 316 هزار و 485 مشترك روستايي و 862 هزار و 584 مشترك شهري هستند.
سالانه يكهزار و 250 مگاوات برق در آذربايجان غربي توليد و تنها يكهزار مگاوات آن مصرف مي شود.
8135/3072

سرخط اخبار استان‌ها