۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۵۱
کد خبر: 82452767
T T
۰ نفر
كاشت 300 هزار اصله نهال در عرصه هاي منابع طبيعي خراسان شمالي آغاز شد

بجنورد- ايرنا- مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي گفت: همزمان با هفته منابع طبيعي، كاشت 300 هزار اصله نهال در عرصه هاي منابع طبيعي اين استان در حوزه جنگل، بيابان و همچنين فضاي سبز آغاز شد.

حسن وحيد يكشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: پيش بيني شده كه در سال جاري 375 هكتار از عرصه هاي منابع طبيعي استان جنگل كاري شود.
وي در بخش ديگري از سخنانش بر اقتصادي كردن طرح هاي جنگل و مراتع تاكيد كرد و گفت: 50 هزار هكتار طرح مرتع داري و جنگل كاري اقتصادي در اين استان در حال اجرا است كه نياز به مشاركت بيشتر مردم در اين خصوص داريم.
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي گفت: جنگل هاي خراسان شمالي با وسعت 434 هزار و 550 هكتار حدود 21 درصد از وسعت منابع طبيعي استان را پوشش داده است.
وي افزود: شرايط طبيعي و موقعيت جغرافيايي استان، جنگل هاي خراسان شمالي را در تقاطع 2ناحيه رويشي هيركاني و ايران - توراني قرار داده است.
وي افزود: ناحيه رويشي هيركاني كه همچون نوار سبزي بر روي سلسله جبال البرز قرار گرفته كه با تنوع گونه اي و ذخاير ژنتيكي خود در سطح 25 هزار هكتار كه با گونه هاي غالب درختي بلوط بلند مازو، ممرز، افرا شير دارو و .. و گونه هاي درختچه اي و درختي كوتاه قد چون سياه تلو ، زرشك، زالزالك، شير خشت، نسترن را در بر مي گيرد.
وي گفت: ناحيه رويشي ايران - توراني كه بيش از 409 هزار و 550 هكتار از جنگل هاي استان را تشكيل مي دهد كه نقش مهمي در تعادل اكوسيستم منطقه دارد و با بيش از 94 درصد سطح اراضي جنگلي استان، گسترده ترين ناحيه رويشي استان را شامل مي شود.
گستره حوزه منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي 2 ميليون و 33 هزار و 36 هكتار است كه از اين وسعت يك ميليون و 400 هزار هكتار مرتع، بيش از 183 هزار هكتار بيابان و 434 هزار و 550 هكتار جنگل است.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعي **انتشار دهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها