۲۳ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۳۲
کد خبر: 82030174
T T
۰ نفر

37 حلقه چاه غيرمجاز آب در مانه‌ و سملقان مسدود شد

۲۳ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۳۲
کد خبر: 82030174
37 حلقه چاه غيرمجاز آب در مانه‌ و سملقان مسدود شد

بجنورد-ايرنا- رييس دفتر نمايندگي امور منابع آب مانه و سملقان در خراسان شمالي گفت: 37 حلقه چاه غير مجاز در محدوده تحت مديريت اين دفتر شامل دو شهرستان مانه‌ و سملقان و گرمه، در سال 94 مسدود شد.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي شركت آب منطقه اي خراسان شمالي، مهندس اسحاق خسروپناه اظهار كرد: با انسداد چاه هاي غير مجاز در سال گذشته از برداشت 142 هزار متر مكعب آب جلوگيري شده است.
وي كنترل اضافه برداشت از چاه هاي داراي پروانه بهره برداري را از ديگر اقدامات صورت گرفته در سال 94 ذكر كرد و افزود: با مجموع اقدامات صورت گرفته در اين زمينه، از اضافه برداشت24 حلقه چاه با حجم دو ميليون و 385 هزار متر مكعب نيز پيشگيري شده است.
رييس دفتر نمايندگي امور منابع آب مانه و سملقان گفت: در ايام نوروز سال جاري نيز با نظارت گروه هاي گشت و بازرسي از حفر 10 حلقه چاه غير مجاز پيشگيري و حفر آنها متوقف شد.
خسروپناه افزود: تنظيم و عيب يابي 12 دستگاه شمارشگر آب و برق،‌ شناسايي سه استخر ذخيره غيرمجاز آب سطحي، رفع تصرف غير مجاز 5 مورد از محدوده‌هاي بستر رودخانه، منع برداشت غير مجاز شن و ماسه از رودخانه در يك محدوده و همچنين توقيف چهار دستگاه موتورتلمبه غيرمجاز در تعطيلات نوروز امسال انجام شده است.
بخش عمده منابع آب مورد نياز كشاورزان در شهرستان مانه و سملقان از رودخانه اترك و در شهرستان گرمه نيز از منابع آب زيرزميني تامين مي شود.
در اين دو شهرستان در مجموع حدود 120 هزار نفر جمعيت ساكن هستند.
3007/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها