بهبود زیرساخت‌های حوزه سلامت هدیه آیت‌الله رئیسی به مردم چهارمحال و بختیاری بود

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت آیت‌الله رئیسی ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بهبود زیرساخت‌های حوزه سلامت استان هزینه و سرمایه‌گذاری شد و باعث بهبود زیرساخت های سلامت در استان شد.

محمد حسین اعرابی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲ سال اخیر ۱۳۳ طرح عمرانی با کاربری‌های مختلف بهداشتی، درمانی و اداری در استان به مرحله اجرا رسید که سهم بسزایی در توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت داشته است.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح‌های عمرانی جدید در دولت سیزدهم ۹۵ هزار مترمربع زمین اختصاص داده شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در ۲ سفر آیت‌الله رئیسی به استان همه بخش‌های استان از جمله حوزه سلامت مورد توجه قرار گرفت به‌طوری‌که در سفر دوم ایشان به استان ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این بخش مصوب شد.

افزایش تجهیزات حوزه درمان در استان

اعرابی از خرید و ورود بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به استان طی ۲ سال اخیر خبر داد و گفت: خرید دستگاه سی‌.تی.آنژیوگرافی به ارزش ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال، خرید نخستین دستگاه اسپکت‌سیتی پیشرفته به ارزش ۶۵۰ میلیارد ریال، خرید نخستین دستگاه رادیوتراپی در بخش دولتی استان به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال و افزایش دستگاه‌های MRI از یک به ۶ عدد با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بخشی از این تجهیزات بوده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی بخش پیوند کبد غرب کشور با بیش از ۵٠۰ میلیارد ریال اعتبار و راه‌اندازی بخش لیزیک چشم بیمارستان کاشانی با دستگاه لیزر اگزایمر پیشرفته به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال از دیگر اقداماتی است که در دولت سیزدهم در حوزه درمان استان انجام شده است.

حضور در فهرست دانشگاه‌های برتر دنیا

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری به دستاوردهای این دانشگاه در دولت سیزدهم در بخش تحقیقات و فناوری نیز اشاره کرد و گفت: حضور در فهرست دانشگاه‌های برتر دنیا، نمایه مجله (EHSJ) در پایگاه بین‌المللی استنادی اسکوپوس، اجرای مگاپروژه‌های ناباروری و سقط جنین، سلول درمانی و صیانت از جوانی جمعیت و انجام تست‎‌های تشخیص بالینی در پژوهشکده علوم پایه سلامت از جمله این اقدامات و دستاوردها به شمار می‌آید.

اعرابی افزود: حمایت از طرح‌های فناورانه دانشجویی تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال، جذب و پذیرش ۳۸ واحد و هسته فناور در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه، انعقاد ۲۸ تفاهم‎نامه در راستای ارتباط با صنعت، افتتاح دفتر TMC مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی و راه‌اندازی دفتر مالکیت فکری و معنوی و تاسیس مرکز زبان دانشگاه از دیگر موفقیت‌های بخش تحقیقات و فناوری دانشگاه طی ۲ سال اخیر بوده است.

راه‌اندازی ۱۱ رشته تحصیلی جدید

وی از راه‌اندازی ۱۱ رشته تحصیلی جدید در راستای پاسخ به نیاز جامعه در استان خبر داد و گفت: پیگیری راه‌اندازی ١۵ رشته جدید دیگر، پذیرش دانشجویان بین‌الملل، ارتقای دانشکده پرستاری بروجن به دانشکده علوم پزشکی و افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری از جمله اقدامات انجام شده در حوزه آموزش دانشگاه در ۲ سال اخیر و به همت دولت سیزدهم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری افزود: تجهیز و افتتاح ساختمان جدید دانشکده پرستاری و مامایی شهرکرد با سه هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنا، تغییر کاربری کلینیک حضرت رسول (ص) به مرکز آموزشی، درمانی جراحی دندان و فک و صورت و احداث دانشکده‌های بهداشت و پیراپزشکی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر دستاوردهای دولت در حوزه سلامت است.

افتتاح سه شبکه بهداشت و درمان

اعرابی از راه‌اندازی سه شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌های نوپای خانمیرزا، فلارد و فرخشهر خبر داد و گفت: همچنین ۲ مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در لردگان و اردل افتتاح شد.

وی با اشاره به افزایش ٣۵ درصدی ارایه خدمات بهداشتی پزشکی دندانپزشکی و آزمایشگاهی در استان، تصریح کرد: اجرای نظام ارجاع و نسخه‌نویسی الکترونیک در برنامه پزشکی خانواده، افزایش یک درصدی موالید در سال ١۴٠٢و اجرای پویش ملی سلامت برای بیش از ٧٠۵ نفر معادل ٩٧ درصد جمعیت بالای ١٨ سال و غربالگری دیابت و فشارخون بالا از دیگر برنامه‌های استان در حوزه بهداشت طی ۲ سال اخیر بوده است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی فقید در مدت ۳۳ ماه خدمت خود در جایگاه رییس‌جمهوری ۲ بار (۱۹ خرداد ۱۴۰۱ و ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ) به چهارمحال و بختیاری سفر کرد

بالگرد حامل آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردی‌بهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد که در این حادثه رییس‌جمهور و همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha