تب کمبود تجهیزات درمانی در چهارمحال و بختیاری پایین آمد

۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبر: 85215614
سمیه پناهنده
تب کمبود تجهیزات درمانی در چهارمحال و بختیاری پایین آمد

شهرکرد-ایرنا- سال‌ها پیش بعد از رفتن دکترهای هندی از چهارمحال و بختیاری، علاوه بر کمبود پزشک، تب کمبود تجهیزات در بخش بهداشت و درمان نیز همچنان بالا بود.

به گزارش ایرنا، چه بسا خانواده‌هایی که حتی برای تصویربرداری پزشکی مجبور بودند با همان مینی‌بوس‌ها از رده خارج از گردنه رخ با آن همه سختی، راهی اصفهان شوند.

تازه معلوم نبود که نوبت برای خانواده‌هایی که برای معاینه ام .آر .آی راهی اصفهان می شده بودند، وجود داشته باشد.

حالا بعد از آن هم سال سختی کمبود تجهیزات پزشکی، اکنون چهارمحال و بختیاری دارای پنج دستگاه پیشرفته MRI شده است.

توسعه و شتاب در بخش بهداشت و درمان برای تامین، تجهیز بیمارستان‌ها، ورود دستگاه‌های پیشرفته درمانی و توسعه تخت‌های بیمارستانی و ارائه خدمات درمانی به بیماران در مناطق مختلف استان از دستاوردهای دولت سیزدهم در بخش بهداشت و درمان چهامحال بختیاری است.

هم‌اکنون دانشگاه علوم پزشکی استان با در اختیار داشتن سه مرکز آموزشی درمانی، ۹ بیمارستان، فعالیت ۴۷۵ متخصص و فوق تخصص، ۴۱۲ پزشک عمومی، ۱۶۴ دارو ساز، ۲۷۳ دندانپزشک به مردم خدمات‌رسانی می‌کند.

ورود ۱۰ هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به چهارمحال و بختیاری

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از ورود بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی مدرن و به روز به استان خبر داد و گفت:با تجهیز مراکز دولتی و خصوصی استان به این دستگاه‌های پیشرفته ، از رفت و آمد بیماران به شهرستان دیگر و یا خارج از استان جلوگیری می‌شود.

ارسلان خالدی‌فر افزود: دستگاه‌ها و تجهیزات وارد شده به استان در یک سال اخیر برابری می‌کند با ۲۰ سال گذشته است که این امر برای استان با ارزش است.

به گفته وی، از ابتدای دولت سیزدهم پنج دستگاه ام.آر.آی پیشرفته وارد استان شد که پیش از آن تنها یک دستگاه در استان فعال بود و با تجهیز مراکز درمانی به این دستگاه‌ها مشکل زیادی از مردم رفع و نوبت‌های طولانی مدت و یا رفتن از شهرستانی به شهرستلن دیگر و یا خارج از استان رفع شد.

وی اظهار داشت: با آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم و فضای فیزیکی مناسب، این دستگاه‌ها در بیمارستان‌های بروجن، فارسان و لردگان و بیمارستان هاجر و کاشانی شهرکرد نصب و راه اندازی می‌شود.

وی از خرید دستگاه تصویربرداری اسکیپ سی‌.تی پیشرفته خبر داد و گفت: دستگاه سی.تی.آنژیوگرافی پیشرفته نیز خریداری و وارد استان شده است.

خالدی‌فر از خرید نخستین دستگاه رادیوتراپی استان در بخش دولتی به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال برای اشعه درمانی و بیماران سرطانی خبر داد و اظهار داشت: دستگاه‌های خریداری شده از به روزترین دستگاه‌های دنیاست.

وی افزود: با راه‌اندازی دستگاه رادیوتراپی در استان هزینه استفاده از این دستگاه برای بیماران رایگان خواهد بود.

به گفته وی، در دولت سیزدهم واحد پریناتولوژی مرکز درمانی هاجر شهرکرد و مرکز دیالیز شهرستان بن نیز فعال شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تجهیزات و دستگاه پیشرفته وارد استان شد، گفت: ماشین بی‌هوشی، فروزن سکشن، الکتروشوک، مانیتور علائم حیاتی، ساکشن، اکسیژن ساز از جمله دستگاه‌های است که امسال وارد استان شد.

به گفته وی، در بخش دولتی در استان دستگاه‌های دیگر از جمله اکو کاردیوگرافی، سونوگرافی، آندوسکوپی و کولونوسکوپی و دستگاه دیالیز خریداری و تجهیز شد.

خالدی‌فر از آغاز پذیرش و ارائه خدمات جراحی لیزیک، لازک و PRK در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد با به روزترین تجهیزات چشم پزشکی و تعرفه‌های دولتی خبر داد و گفت: با آغاز فعالیت این واحد، از خروج ۳۰ درصد بیماران استان به استان‌های همجوار برای انجام عمل و درمان چشم جلوگیری می‌شود.

وی به راه‌اندازی بخش پیوند کبد غرب کشور در شهرکرد با اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در سالجاری خبر داد و گفت: تاکنون پنج عمل پیوند کبد در استان انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه خدمات‌دهی به مردم از سوی دانشگاه علوم پزشکی از قبل از ازدواج با ارائه مشاوره قبل از ازدواج و بارداری و مراقبت حین بارداری و تولد تا زمان مرگ و حتی صدور جواز دفن توسط همکاران دانشگاه است، گفت: هم‌اکنون به برکت نظام اسلامی در دورترین نقاط استان نیز مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت فعال شده است.

اجرایی شدن ۱۱۰ طرح بهداشتی و درمانی در استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم کارهای زیادی انجام شده گفت: در راستای طرح عدالت و تعالی نظام سلامت ۱۱۰ طرح عمرانی بهداشتی و درمانی با زیربنای ۹۰ هزار مترمربع و اعتباری بیش از هشت هزار میلیارد ریال در دست اقدام است.

وی گفت: این طرح‌ها با کاربری بهداشتی، درمانی و اداری با هدف بهبود و توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت استان در دست اجرا است.

وی به اختصاص اعتبارات سفر رییس‌جمهور به استان اشاره کرد و گفت: تکیمل طرح‌های نیمه تمام در دستورکار قرار دارد.

به گفته وی، مجتمع آموزشی پردیس رحمتیه شهرکرد نیز با هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای آموزشی به دانشجویان در رشته‌های مختلف خدمات ارائه می‌کند.

وی گفت: در این دولت‌ ۱۰۶ طرح در حوزه بهداشت، درمان و سلامت استان تکمیل و به سرانجام رسید.

خالدی‌فر افزود: در دولت کنونی ۴۴ طرح در حوزه‌های مختلف بهداشت، درمان و سلامت استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گفته وی، در دولت سیزدهم، ثبت‌نام ۳۱ طرح اشتغالزایی به میزان بیش از ۲۵۱ میلیارد ریال در سامانه تسهیلات جامع کشور انجام شد.

وی افزود: مجوز راه اندازی چهار مرکز دفتر خدمات سلامت در شهرستان‌های استان از جمله لردگان، کیار، بروجن، شهرکرد در دولت سیزدهم محقق شد.

ثبت ۹ اختراع در دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال وبختیاری

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اهمیت بالای تولیدات دانش‌بنیان در حوزه بهداشت و سلامت در این دانشگاه به تحقیقاتی که منجربه تولید شود، اهمیت ویژه داده شد و ۹ اختراع در دانشگاه علوم پزشکی ثبت شد.

به گفته وی، تفاهمنامه و قرارداد با حوزه صنعت در استان اجرایی شد و ۵۸۹ طرح تحقیقاتی تصویب شده است که از این تعداد ۸۱ طرح اجرا شد و امید است که نتایج این طرح‌های تحقیقاتی و مطالعاتی به نتایج خوب در سطح جامعه منتج شود.

وی افزود: در دولت سیزدهم بیش از یک هزار نفر از خانواده شاهد و ایثارگران شاغل در دانشگاه تبدیل وضعیت شدند.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۹ طرح در حوزه بهداشت، درمان و سلامت چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۹ طرح بهداشتی، درمانی در هفته دولت خبر داد و گفت: ۱۶ طرح افتتاح و سه طرح نیز کلنگ‌زنی شد.

عبدالواحد رحیمی افزود: در این هفته عملیات اجرایی احداث پایگاه اورژانس بین جاده‌ای ریگ در شهرستان مالخلیفه، تکمیل مرکز منتخب شبانه‌روزی سلامت بن و تکمیل مرکز منتخب شبانه‌روزی سلامت سامان آغاز شد.

به گفته وی، برای اجرای این سه طرح، ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در هفته دولت امسال هفت خانه بهداشت شهری و روستایی در معموره شهرستان بروجن، بارده شهرسان بن، هرچگان شهرستان شهرکرد، یاورآباد و دورک عیدی وند در شهرستان کوهرنگ، پیران شهرستان لردگان و آبسرده شهرستان اردل افتتاح و مورد بهر برداری قرار گرفت.

به گفته و ی، در این هفته از سه دستگاه MRI در بیمارستان های فارسان و هاجر و کاشانی شهرکرد بهره‌برداری و وارد چرخه خدمات‌رسانی به بیماران در استان شد.

وی ادامه داد: همچنین دستگاه سی تی آنژیو بیمارستان هاجر، دستگاه رادیولوژی هفشجان و رادیولوژی بازفت در شهرستان‌های شهرکرد و کوهرنگ همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

رحیمی خاطرنشان کرد: هشت واحد مسکن متخصصان بیمارستان بروجن، سالن ورزشی دانشکده علوم پزشکی بروجن و پایگاه اورژانس ۱۱۵ فرادنبه در شهرستان بروجن از دیگر پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت امسال است.

وی یادآور شد: برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها و افتتاح طرح‌های حوزه سلامت استان در هفته دولت امسال، بیش از پنج هزار میلیارد ریال هزینه و اعتبار صرف شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha