۲ هزار طرح حوزه سلامت کشور در دولت سیزدهم تکمیل و بهره‌برداری شد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شکل‌گیری نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم، گفت: دستاورد این خدمت، تکمیل ۲ هزار طرح حوزه سلامت در کشور بوده است.

به گزارش ایرنا، بهروز رحیمی روز سه‌شنبه در سفر به چهارمحال و بختیاری و دیدار با امام جمعه شهرکرد و نماینده ولی‌فقیه در این استان افزود: در حالی که روزگاری در حوزه بهداشت و درمان وابسته بودیم اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و طی سال‌های اخیر ، به خودکفایی مطلق در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دست یافته‌ایم.

وی ادامه داد: در گذشته جوانان کشور برای تحصیل و علم‌آموزی به کشورهای دیگر اعزام می‌شدند اما اکنون از ۴۲ کشور دنیا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی، دانشجو در کشور مشغول تحصیل است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در خصوص اعزام بیمار به خارج از کشور نیز در حال حاضر نه تنها بیمار به بیرون از کشور اعزام نمی‌شود بلکه از کشورهای دیگر نیز بیمار پذیرش می‌کنیم.

رحیمی تمرکزدایی از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را از راهبردهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در حال حاضر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در جای جای از کشور توسعه پیدا کرده است.

وی از تحویل و فعال‌سازی ۱۵ هزار تخت جدید بیمارستانی در کشور در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: با نگاه ولایی و مردمی دولت سیزدهم، خدمات قابل توجهی در حوزه بهداشت و درمان در ۲ سال اخیر شکل گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: با وجود تمامی خدمات شکل گرفته در حوزه بهداشت و درمان اما در چهارمحال و بختیاری عقب‌افتادگی چند ساله داریم و تکالیف زیادی بر گردن مسوولان است که به همت دولت سیزدهم این کاستی‌ها جبران می‌شود.

رحیمی افزود: در قالب سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت، تعهداتی بر عهده این وزارتخانه گذاشته شده است که به جد پیگیری می‌شود تا هم طرح‌های نیمه‌تمام حوزه سلامت این استان تکمیل شود و هم خدمات درمانی ارائه شده توسعه یابد.

وی با معرفی رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دکتر محمدحسین اعرابی از نیروهای خدوم و پرتلاش نظام سلامت است که امید می‌رود با مدیریت وی در حوزه توسعه زیرساخت‌ها تحولات خوبی شکل گیرد و از سوی دیگر از دکتر ارسلان خالدی‎فر رییس سابق این مجموعه نیز قددرانی می‌شود.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال ۱۳۶۵ تاسیس شد و در حال حاضر ۲۳۲ عضو هیات علمی دارد که شامل پنج استاد، ۳۳ دانشیار، ۱۶۲ استادیار، ۳۱ مربی و یک استادیار پژوهشی است.

هم‌اکنون دانشگاه علوم پزشکی استان با در اختیار داشتن سه مرکز آموزشی درمانی، ۹بیمارستان به مردم خدمات‌رسانی می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha