۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۳۸
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85130440
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

عملیات ساخت طرح خیری کلینیک فوق تخصصی آموزشی بروجن آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- عملیات احداث طرح خیری کلینیک فوق تخصصی آموزشی بروجن روز شنبه ۱۳ خردادماه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه در آیین کلنگ‌زنی طرح خیری کلینیک فوق تخصصی آموزشی بروجن با اشاره به اینکه خیران شهرستان بروجن در حوزه سلامت حضور چشمگیر و پررنگ دارند، افزود: خیران سلامت بروجن افراد ممتاز در کشور هستند و بیشترین مراکز درمانی و حوزه سلامت این شهرستان توسط خیران درست شده است.

بهرام عین‌اللهی افزود: هم‌اکنون نیز زمین این کلینیک توسط خیران اهدا شده است و تجهیز این مرکز از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.

وی از اختصاص دستگاه ام.آر.آی پیشرفته از ۲ ماه گذشته به بیمارستان بروجن خبر داد وگفت: در دولت سیزدهم در تلاش هستیم که به جای برنامه، عملکرد و کارنامه ارائه دهیم و کمتر حرف بزنیم و بیشتر عمل کنیم.

عین‌اللهی افزود: در دولت سیزدهم بیشتر برنامه‌ها و طرح‌های حوزه بهداشت برای محرومیت‌زدایی و برقراری عدالت به سمت مناطق محروم است.

عین‌اللهی در ادامه با اشاره به ایام ارتحال امام خمینی(ره) گفت: شهرستان بروجن از شهرستان‌های است که سابقه فرهنگی و آموزشی دیرینه دارد و از ۳۲ سال گذشته دانشکده پرستاری بروجن فعال بوده و تنها در رشته پرستاری پذیرش داشت، اما در دولت سیزدهم با پیگیری نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی با ارتقاء این دانشکده در شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و وزارت بهداشت موافقت شد که این دانشکده به علوم پزشکی بروجن ارتقا یافت.

به گفته وی، با ارتقا دانشکده پرستاری بروجن به دانشکده علوم پزشکی ارائه آموزش در سایر رشته‌ها نیز امکان پذیر است.

عین‌اللهی با بیان اینکه هم‌اکنون این دانشکده در محل بیمارستان قدیمی این شهرستان فعالیت دارد، گفت: احداث ساختمان جدید برای این دانشکده در اولویت برنامه کاری این وزارت خانه قرار خواهد گرفت تا یک دانشکده خوب در شهرستان بروجن احداث شود.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به اینکه این دانشکده پس از ۲۳ سال فعالیت و با وجود نیروی هیات علمی مکان مناسب ندارد و هم اکنون در مکان بیمارستان فعالیت دارد، افزود: برای احداث دانشکده جدید و تامین تجهیزات مهمترین مشکل ماده ۲۳ و دریافت مجوز از وزارتخانه است که با کمک وزارتخانه و همت خیران ساختمان جدید دانشکده علوم پزشکی بروجن کلنگ زنی شود.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری افزود: با توجه به اینکه این شهرستان در محور ترانزیتی شمال به جنوب کشور قرار دارد و جمعیت این شهرستان بالای ۱۴۰ هزار نفر است تامین نیروی متخصص برای بیمارستان ضروری است.

به گفته وی، هم اکنون در این بیمارستان خدمات تخصصی در پنج تخصص ارائه می‌شود که در سه تخصص نیروی متخصص وجود ندارد و در ۲ حوزه دیگر نیز یک نیروی متخصص فعال است که تامین پزشک متخصص برای این بیمارستان ضروری است.

عملیات ساخت طرح خیری کلینیک فوق تخصصی آموزشی بروجن آغاز شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به آغاز عملیات ساخت طرح خیری کلینیک فوق تخصصی آموزشی درمانی در بروجن افزود: این کلینیک به یاد مرحوم حاج احمد محمدی‌فر و توسط خیر نیک‌اندیش محمد محمدی‌فر احداث خواهد شد.

ارسلان خالدی‌فر افزود: زیربنای این کلینیک بیش از سه هزار متر مربع است و برای ساخت این بنا بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزاش ایرنا، در این مراسم که با حضور دکتر عین‌اللهی برگزار شد رییس دانشگاه علوم پزشکی ، هیات رییسه دانشگاه، نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان، خانواده خیر و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در سفر به شهرستان لردگان روز شنبه در دومین روز از سفر به چهارمحال و بختیاری به شهرستان لردگان، فلارد و خانمیرزا و بروجن رفت.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha