موکب‌های مردمی مراسم تشییع شهید جمهور در بیرجند برپا می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از راه اندازی و فعال شدن موکب‌های مردمی در مراسم تشییع پیکر آیت الله شهید رئیسی در بیرجند خبر داد.

به گزارش ایرنا، علیرضا عباس زاده روز سه شنبه در جلسه کمیته مواکب مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید در بیرجند افزود: پیش بینی می‌شود علاوه بر شهرستان‌های خراسان جنوبی از استان‌های دیگر هم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی در بیرجند حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: باید با برپایی مواکب مردمی در مسیر تعیین شده، از افراد شرکت کننده در این مراسم به خوبی پذیرایی شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: هیئت‌های مذهبی و مواکب مردمی برای این منظور اعلام آمادگی کرده‌اند و باید برای استفاده از این ظرفیت برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل و با ملاحظه همه حساسیت‌ها استفاده شود، جانمایی مکان‌های برپایی موکب‌ها با فضاسازی مناسب را متذکر شد.

عباس زاده به تشریح وظایف دستگاه‌ها در این زمینه پرداخت و افزود: آموزش و پرورش علاوه بر برپایی موکب دانش آموزی، برای پذیرایی از فرهنگیانی که از شهرستان‌ها و استان‌های دیگر در مراسم حضور خواهند داشت، برنامه ریزی کند.

وی با اشاره به اینکه در پنج روزی که عزای عمومی اعلام شده، پنج برنامه محوری در مرکز استان برگزار می‌شود گفت: برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای است که مردم بتوانند از مراسم عزاداری حداکثر استفاده را ببرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: جمعیت هلال احمر استان آمادگی خود را برای برپایی ۵۰ چادر با امکانات مورد نیاز برای انجام اقدامات سرپایی در مسیر مراسم تشییع اعلام کرده است.

وی اظهار کرد: شرکت آبفای خراسان جنوبی و برخی نهادها هم تامین آب مورد نیاز را برعهده گرفته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: سال گذشته برای خدمات دهی به مردم ۵۰ موکب برای عید غدیر در بیرجند برپا شد که از این ظرفیت می‌توانیم در مراسم تشییع پیکر مطهر آیت الله شهید رئیسی استفاده کنیم.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی افزود: هیئت‌های مذهبی هم آمادگی خود را برای برپایی موکب در مسیر تشییع اعلام کرده‌اند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر شهید جمهور پس از تشییع در شهرهای تبریز، قم و تهران، صبح پنجشنبه سوم خرداد برای تشییع و وداع مردم خراسان جنوبی به بیرجند و سپس به مشهد مقدس منتقل خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی هم امروز از تشکیل کمیته‌های شش‌گانه برای مراسم تشییع و وداع با پیکر شهید آیت الله رئیسی در بیرجند خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha