۶ کمیته‌ مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی در بیرجند تشکیل شد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی از تشکیل کمیته‌های شش‌گانه برای مراسم تشییع و وداع با پیکر شهید آیت الله رئیسی در بیرجند خبر داد و گفت: در همه برنامه ریزی‌ها باید تلاش شود که حضور تشکل‌های مردمی برای برگزاری این مراسم پر رنگ باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز سه شنبه در جلسه برنامه ریزی مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید در بیرجند افزود: کمیته‌های امنیت، دعوت و اطلاع رسانی، مواکب، فرهنگی و رسانه، بهداشت و درمان و کمیته اسکان تشکیل شده و لازم است همه تدابیر لازم برای حضور مردم و مهمانان در این مراسم اتخاذ و از تجربیات گذشته استفاده‌ شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: مراسم تشییع شهید جمهور صبح پنجشنبه در بیرجند برگزار خواهد شد لذا امنیت و سلامت جمعیت در اولویت برنامه‌ها است.

وی گفت: با توجه به اینکه میزبان مهمانانی از استان‌های همجوار خواهیم بود باید همه امکانات برای پذیرایی از مهمانان با برپایی مواکب، بسیج شود تا شاهد خلق حماسه دیگری باشیم.

قناعت تصریح کرد: برگزاری این مراسم کار بزرگ ملی و فراملی است لذا باید به شکل ویژه برگزار شود و دستورالعمل‌ها و مصوبات مورد نظر به خوبی اجرا شود.

وی افزود: کمیته مواکب از ظرفیت‌های مردمی استفاده کند و زیرساخت‌های لازم فراهم شود، کمیته بهداشت و درمان نیز پیش بینی لازم برای تامین بالگرد، بیمارستان‌ها، دارو، پزشک متخصص و جراح را داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هرچند چهارشنبه تعطیل رسمی است اما همه دستگاه‌های استان برای برگزاری مراسم در آماده باش کامل هستند و فرمانداران علاوه بر برنامه ریزی در سطح شهرستان باید برای آمدن مردم به مرکز استان پیش بینی لازم را داشته باشند تا مراسمی در خور شأن و جایگاه آیت الله رئیسی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تاکنون سخنرانی در مراسم تشییع پیش بینی نشده اما از ظرفیت مداحان ملی برای برگزاری پرشور مراسم استفاده خواهد شد.

قناعت گفت: کمیته‌های ستاد مراسم باید امور را به شکل خودجوش و مردمی برنامه ریزی کنند زیرا شبیه این برنامه به ندرت در خراسان جنوبی برگزار می‌شود لذا باید ویژه و خاص به آن نگاه کرد.

وی افزود: میزبانی از مهمانان مراسم حائز اهمیت است و بازتاب‌های ملی و فراملی نیز اهمیت دارد همچنین تمامی ملاحظات امنیتی باید مد نظر متولیان و کمیته‌ها باشد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: فعلا تصمیمی برای تعطیلی پنجشنبه در استان گرفته نشده است و ساعت شروع مراسم و مسیر تشییع نیز پس از نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی و یاران شهیدش صبح سه‌شنبه اول خرداد ماه از میدان شهدا تا مصلای تبریز بدرقه و تشییع شد سپس پیکر رئیس جمهور شهید به قم منتقل و از جوار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران توسط مردم بدرقه و تشییع می‌شود.

پیکرها در ساعات پایانی شب سه‌شنبه برای مراسم وداع به مصلای تهران انتقال می‌یابد و صبح چهارشنبه دوم خرداد برنامه تشییع با اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران ادامه خواهد یافت.

صبح روز پنجشنبه سوم خرداد نیز با توجه به تعلق خاطر آیت الله رئیسی به مردم خراسان جنوبی و نمایندگی مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری، برنامه تشیع در در شهر بیرجند برگزار خواهد شد و پس از آن پیکر خادم الرضا برای تشییع و تدفین در حرم امام رضا (ع) به مشهد مقدس منتقل می‌شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha