دست پُر دانش بنیان‌های مازندران در دولت سیزدهم

ساری- ایرنا- آیت‌الله شهید «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس دولت سیزدهم پایان هفته گذشته برای انجام دومین سفر استانی وارد مازندران شد و در این سفر ۲ روزه افزون بر پیگیری مصوبات سفر دور نخست، سخنرانی در اجتماع مردم ساری و نوشهر، از چندین طرح‌ عمرانی، زیرساختی بازدید کرد و در این سفر فعالیت های پُررنگ شرکت ها و مجموعه های دانش بنیان استان جدی عرضه شد.

به گزارش ایرنا، شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت همراه با تعدادی از اعضای هیات دولت برای دومین بار در قالب سفر استانی به دیار علویان سفر کرد.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون که علاوه بر بهره برداری چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در دور دوم سفر شهید آیت الله رئیسی به مازندران، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور به عنوان نماینده تام الاختیار وی از مراکز صنعتی، ‌دانش بنیان در شهرستان های سوادکوه، ‌قائمشهر و بهشهر بازدید کرد.

کریم سلیمانی افزود: روح الله دهقانی فیروزآبادی در بازدید از مجموعه‌های صنعتی بشل سوادکوه به نقش تولیدات یکی از این کارخانه ها در صرفه جویی ارزی اشاره کردکه با تولید سالیانه ۱۲۰ هزار تن انواع ورق‌های رنگی و گالوانیزه و تامین نیاز کشور در یک واحد تولیدی صنایع فولادی در مازندران، ۱۰ میلیون دلار برای کشور صرفه‌جویی شده است.

وی اعلام کرد: همچنین شرکت «سرآمد رنگ شمال» با ظرفیت تولید رنگ تا ۱۸ تن در سال از زیرمجموعه‌های گروه فولاد بهمن به شمار می‌رود که در تولید انواع رنگ‌های صنعتی و کویل کوتینگ توانمند است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران ادامه داد:‌ هلدینگ دانش بنیان «مازرون فوم» هم با هدف عرضه محصولات نوین و مقرون به صرفه در زمینه صنعت ساختمان، بسته بندی، ایزولاسیون و ظروف فومی، با چهار کارخانه تولیدی مجهز به ماشین آلات و تجهیزات مدرن در استان مازندران فعالیت دارد.

سلیمانی افزود: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور چند طرح گلخانه ای در بهشهر افتتاح کرد و گفت: واحدهای تولیدی باید از ظرفیت دانش‌بنیان بهره‌مند شوند و انجام اقدام‌های نوآورانه برای واحدهای تولیدی همانند گلخانه‌ها یک ضرورت جدی است.

وی اظهار داشت: توسعه گلخانه‌های هوشمند و شهرک‌های مولد گلخانه‌ای و شیلاتی یکی از اولویت‌های اقتصادی است که باید در مازندران مورد توجه قرار گیرد.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری مازندران بنا به گفته معاون علمی رئیس جمهور در آیین بهره برداری مرکز نوآوری کشت و صنعت را ما و گلخانه کشت آکواپونیک در بهشهر دولت سیزدهم در راستای توسعه و افزایش بهره وری بخش کشاورزی از طرح‌های نوین علمی در حوزه های مرتبط از جمله آب و امنیت غذایی با تامین منابع مالی، حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه تولید متناوب گل و گیاه و آبزیان در گلخانه آکواپونیک ۹۸ درصد صرفه‌جویی آب را به دنبال دارد، ‌افزود: معاونت علمی ریاست جمهوری از هر گونه اقدام برای توسعه این نوع کشت گلخانه ای حمایت می کند.

سلیمانی با اشاره به کار خلاقانه و الگوسازی مجموعه معاونت علمی در حوزه کشاورزی، ادامه داد: توسعه فناوری‌های کشاورزی و بازارسازی برای الگوهای نوآورانه برای این بخش در دستور کار معاونت علمی قرار دارد و به طور جدی از توسعه آن حمایت می‌کنیم.

دست پُر دانش بنیان‌های مازندران در دولت سیزدهم

وی به بازدید معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از کارخانه نساجی واقع در قائمشهر گفت: نخستین واحد صنعتی نوآور استان مازندران در این کارخانه راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته سلیمانی حضور این شرکت در کارخانه نساجی به ارتقای مجموعه کمک می‌کند و در ابعاد گوناگون تاثیرگذار خواهد بود و سوله‌های این کارخانه که سال‌ها بلا استفاده بود برای ساخت کارخانه نوآوری نساجی قائمشهر در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: راه‌اندازی کارخانه نوآوری محلی برای بهره‌مندی از ظرفیت و توانایی نخبگان است و قائمشهر بیشترین شرکت دانش بنیان در استان مازندران را دارد که در شهرهای دیگر فعالیت می کنند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: کارخانه نساجی شماره یک به عنوان کارخانه نوآور استانی قلمداد و در این محل مکانی برای بهره بردن از توانایی نخبگان ایجاد می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha