نماینده مجلس: شهید رئیسی وقف مردم و حل مشکلات کشور بود

گنبدکاووس- ایرنا- نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی با بیان برخی ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی رئیس دولت سیزدهم گفت: شهید رئیسی به معنای واقعی کلمه خود را وقت مردم و حل مسائل و مشکلات کشور کرده بود.

رضا آریانپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهید رئیسی خصوصیات شخصیتی و اخلاقی زیادی داشت که اگر بخواهیم آنها را با دیگر مقامات کشورمان همانندسازی کنیم، تنها می‌توان او را با شهید رجایی مقایسه کرد زیرا آمدنش مانند رجایی بود و رفتنش هم مانند این شهید بزرگوار بود.

آریانپور ادامه داد: شخصیت افرادی مانند شهید رجایی، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید رئیسی را شاید مردم به‌دلیل تبلیغات منفی برخی افراد و باندهای ثروت و قدرت که با این شهیدان تعارض منافع دارند نتوانند در زمان حیاتشان بشناسند اما بعد از شهادتشان و از بین رفتن گرد و غبارها، مردم بهتر آنها را خواهند شناخت.

نماینده مجلس: شهید رئیسی وقف مردم و حل مشکلات کشور بود

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، از خودگذشتگی را مهمترین خصوصیت آیت الله رئیسی دانست و گفت: درسایه این ویژگی، رئیس جمهور خود را وقف مردم و حل مشکلات کشور کرده بود که نمونه بازار آن سفرهای استانی و خارجی و دیپلماتیک به کشورهای مختلف بود.

وی افزود: بیشتر این سفرها با هدف رفع مشکلات مردم و توسعه روابط خارجی با کشورها بود که در یکی از همین سفرها و در سانحه بالگرد به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

آریانپور بابیان اینکه سفرهای مستمر استانی و خارجی، خستگی‌ها و خطرات خاص خود را دارد، اضافه کرد: آیت الله رئیسی شخصا پا به پای وزیران خود به استان‌ها سفر می‌کرد و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا و دستور رفع آن را می‌داد و بسیاری از پروژه‌ها را نیز افتتاح یا ساخت آن را آغاز می‌کرد.

تکمیل پروژه‌های نمیه کاره از اقدامات مثبت دولت رئیسی بود

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را از اقدامات مثبت دولت سیزدهم ذکر کرد و گفت: اولویت نخست آیت الله رئیسی به‌جای شروع ساخت پروژه جدید، تکمیل طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ تا ۷۰ درصد بود.

وی، خستگی ناپذیری را از دیگر خصایص بارز شهید رئیسی دانست و اضافه کرد: رئیس جمهور ما علاوه بر سفرهای پرتعداد استانی و خارجی، اگر حوادث طبیعی و غیرمترقبه‌ای در گوشه و کنار کشور رخ می‌داد، در آن منطقه حاضر می‌شد.

آریانپور، توجه خاص به اقشار محروم و کم درآمد مانند مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، سربازان، بازنشستگان و کارمندان و تلاش برای افزایش حقوق آنها در قوانین بودجه‌ای را از دیگر خصوصیات شهید آیت الله رئیسی ذکر کرد و افزود: این تلاش‌ها به همراهی مجلس شورای اسلامی محقق شد.

نماینده مردم شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه به سفر تاریخی و بی سابقه آیت الله رئیسی به شهرستان مرزی و محروم مراوه‌تپه و دیدار با مردم این دیار هم اشاره کرد و گفت: مصوبات این سفر که در ۴۵ سال گذشته سابقه نداشته برای اهالی این شهرستان بسیار اثرگذار بوده است.

وی، توکل به خدا و پیگیری عزت واقعی مردم در برابر قدرت‌های بزرگ و غربی از دیگر ویژگی‌های شهید رئیسی دانست و افزود: آیت الله رئیسی عزت واقعی مردم را خیلی بالا می‌دانست و در سخت‌ترین شرایط و در مقابل کشورهای دیگر، عزت مردم را حفظ کرد.

آریانپور اضافه کرد: تواضع و فروتنی در برخورد با مردم و نمایندگان مجلس، پاکدستی در ۴۰ سال فعالیت در مناصب مهم و حساس، حمایت از مدیران و وزیران خدمتگزار در برابر هجمه بدخواهان و باندهای ثروت و قدرت و ولایتمداری از دیگر خصایص رئیس جمهور شهید بود.

وی بابیان اینکه شهید رئیسی سرباز ولایت بود و در مدت سه سال فعالیت دولتش هیچ وقت جهت گیری خلاف منویات رهبری نداشت، ادامه داد: با مجموع خصایص اشاره شده و خدماتی که دولت انجام داد، انتظارات مردم از رئیس جمهور آینده، کار و تلاش همانند آیت الله رئیسی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

رهبر انقلاب شهریور ماه به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. ساده‌زیستی، ‌ مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت خواندند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha