۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85486007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ائمه جمعه اهل سنت گنبد: شهید رئیسی عاشق خدمت به مردم بود

گنبدکاووس- ایرنا- سه تن از امامان جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس با تسلیت شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی گفتند: شهید رئیسی فردی بسیار متواضع و مردمی بود و فکر و ذکرش در خدمت به مردم سپری شد.

ائمه جمعه اهل سنت گنبدکاووس روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، شهادت را که از والاترین درجات الهی به بندگان مومن است، پاداش آیت الله رئیسی دانستند.

آخوند عبدالباسط نوریزاد یکی از ۲ امام جمعه اهل سنت شهر گنبدکاووس گفت: شهید رئیسی فردی جهادی، ولایی، دلسوز مردم و کشور بود و در دوران مسوولیت خدمات بسیار شایسته‌ای انجام داد.

وی بابیان اینکه همه هم و غم شهید رئیسی، خدمت به مردم بود و خودشان را وقف این کار کرده بود، افزود: آیت الله رئیسی شخصیتی عالم و بزرگوار و بسیار متواضع بود و دوست داشت با مردم چهره به چهره صحبت کند.

آخوند نوریزاد به سفر دوم آیت الله رئیسی به استان گلستان و گنبدکاووس در آذرماه پارسال اشاره کرد و ادامه داد: در سفر به گنبدکاووس و سخنرانی در امامزاده یحیی بن زید (ع) و افتتاح متمرکز پروژه‌ها بنده در کنار ایشان بودم و تواضع و فروتنی وی را از نزدیک ملاحظه کردم.

وی اضافه کرد: شهید رئیسی در آن مراسم تاکید به دلسوزی و خدمت به مردم داشت و می‌گفت: ما هرچه داریم از مردم است و باید در بین مردم باشیم.

آخوند نوریزاد، حضور بدون تشریف آیت الله رئیسی در بین مردم را مایه تعجب می‌دانست و افزود: از دست دادن ایشان ضایعه بزرگی برای کشور و مردم است.

وی همچنین خواستار اهتمام بیشتر مردم و مسوولان به منویات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب شد و گفت: دشمنان اسلام و انقلاب تلاش دارند بین مردم، اقوام و مذاهب و مسوولان اختلاف ایجاد کند که باید مراقب این توطئه دشمنان باشیم.

آخوند عبدالکریم جاور دیگر امام جمعه اهل سنت شهر گنبدکاووس هم به خبرنگار ایرنا گفت: شهادت خادم الرضا (ع) و خادم مردم آیت الله رئیسی و هیات همراه ایشان، برای مردم غیور ایران و همه آزادی خواهان جهان خبری ناگوار بود.

وی با تسلیت این حادثه بزرگ به رهبر معظم انقلاب و مردم ایران، افزود: آیت الله رئیسی، رییس جمهور مردمی و محبوب بود که در حین خدمت در نوار مرزی، شهید شدند.

آخوند جاور اضافه کرد: شهادت که از بالاترین مقام‌ها نزد خداوند است، لایق آیت الله رئیسی بود و به این درجه عالی رسید.

امام جمعه اهل سنت شهر مرزی اینچه برون از توابع شهرستان گنبدکاووس نیز گفت: آیت الله رئیسی شخصیتی بزرگ بود که شبانه روز برای خدمت به مردم کار می‌کرد و در این راه به شهادت رسید.

آخوند مدد هوشمند افزود: رئیس جمهور ما برای افتتاح پروژه در نوار مرزی رفته بود تا روابط و محبت و دوستی بین ۲ کشور ایران و آذربایجان را افزایش دهد که پس از آن دچار سانحه شدند.

وی اضافه کرد: آیت الله رئیسی شخصیتی با اخلاق بود و با همه افراد جامعه از جمله علما با محبت برخورد می کرد و بنده از نزدیک این تواضع و محبت ایشان را دیدم.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

رهبر انقلاب شهریور ماه به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. ساده‌زیستی، ‌ مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت خواندند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha