۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85483522
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان، داغدار درگذشت شهادت‌گونه رئیس جمهوری محبوب ایران+ فیلم

اسلام‌آباد- ایرنا- مردم و دولتمردان پاکستان همچنان در شوک فاجعه سانحه بالگرد رئیس جمهوری اسلامی ایران، شهادت وی و دیگر همراهانش هستند و از شمال تا جنوب این کشور همسایه همه مقامات دولتی، سیاسی و مذهبی با ارسال پیام‌های تسلیت به سفارت و دیگر نمایندگی‌های سیاسی ایران، همبستگی و همدردی خود را با ملت ایران ابراز کردند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، از رئیس جمهور، نخست وزیر و روسای مجالس سنا و ملی پاکستان گرفته تا وزرای کابینه دولت فدرال و سروزیران ایالات این کشور با صدور بیانیه‌هایی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، وزیر امور خارجه و همراهان آنان را تسلیت گفتند.

پرچم پاکستان در سوگ شهادت آیت‌الله رئیسی به حالت نیمه برافراشته درآمده و سفارت کشورمان در اسلام‌آباد نیز با گشایش دفتریادبود شهدای سانحه بالگرد رئیس جمهور، میزبان شخصیت‌های پاکستانی از جمله سفرای کشورهای خارجی برای ابراز تسلیت و امضای دفتر یادبود است. پرچم ۳ رنگ جمهوری اسلامی ایران در سفارت و چهار سرکنسولگری کشورمان در پیشاور، لاهور، کراچی و کویته نیز به احترام شهدای سانحه بالگرد رئیس جمهور به حالت نیمه برافراشته درآمد.

دولتمردان پاکستانی تاکید کردند که ما و مردم پاکستان داغدار شهادت آیت‌الله رئیسی و همکاران گرامی ایشان هستیم و خود را در غم و اندوه برادران ایرانی شریک می‌دانیم.

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان در پیام خود گفت که شهادت آیت‌الله رئیسی خادم حرم امام رضا (ع) فاجعه‌ای بزرگ نه تنها برای ایران بلکه برای پاکستان و تمام امت اسلامی است.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با اعلام یک روز عزای عمومی در این کشور گفت که ضایعه عظیم از دست دادن آیت‌الله رئیسی که ماه گذشته مفتخر به میزبانی از ایشان در پاکستان بودیم، غیر قابل جبران است.

سید یوسف رضا گیلانی رئیس مجلس سنای پاکستان نیز ساعاتی قبل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دل همه ما از دریافت خبر درگذشت ناباورانه آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران و همکاران ایشان به درد آمده است‌. مردم و پارلمان پاکستان به خدمات ارزنده و جاویدان رئیس جمهور فقید ایران برای رفاه ملت خود و کمک به صلح و ثبات در منطقه ادای احترام می‌کنند.

رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان نیز در حاشیه مراسم امضای دفتریادبود در سفارت گفت: پس از اعلام حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان ایشان اقشار مختلف مردم عزیز پاکستان، رهبران سیاسی و دولتی این کشور طی پیام و تماس‌های جداگانه برای آیت‌الله رئیسی و همکاران ایشان آرزوی سلامتی کردند اما تقدیر الهی چیز دیگری بود و در این حادثه اندوهناک رئیس جمهور عزیز و همراهانش به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

وی افزود: قرار است نخست وزیر پاکستان به سفارت مراجعه کند و همزمان بسیاری از مقامات این کشور پیام‌های تسلیت و همبستگی را ارسال کرده‌اند که بیانگر دوستی و برادری عمیق دو کشوری است که همواره در غم و شادی در کنار یکدیگر ایستاده‌اند.

میرسرفراز بگتی سروزیر ایالت بلوچستان و شیخ مندوخیل حکمران این ایالت، طی تماس تلفنی با رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان مراتب تسلیت و همدردی خود را اعلام کردند. آنان گفتند که مردم ایالت بلوچستان غم درگذشت رئیس جمهور رئیسی و دیگر مقامات همراه ایشان را فراموش نخواهند کرد.

در همین حال همه مقامات ارشد دولت ایالت سِند در جنوب پاکستان طی تماس با حسن نوریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی مرکز این ایالت تاسف و تاثر عمیق خود را در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه پاکستان ابراز کردند.

پاکستان، داغدار درگذشت شهادت‌گونه رئیس جمهوری محبوب ایران

سید مراد علی شاه سروزیر، کامران تِسوری استاندار ایالت، سید ذوالفقار علی شاه وزیر ایالتی فرهنگ و مرتضی وهاب شهردار کراچی طی تماس‌های جداگانه با سرکنسول ایران، همدردی خود را با دولت و ملت ایران اعلام کردند. مقامات ایالت سِند با یادآوری سفر اخیر آیت‌الله رئیسی از شهر کراچی، سانحه سقوط بالگرد را یک ضایعه‌ بزرگ و غیر قابل جبران توصیف کردند.

سید محسن رضا نقوی وزیر کشور پاکستان نیز در پیام خود گفت: حادثه دلخراش سقوط بالگرد که موجب درگذشت ناگهانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان ایشان شد را به ملت و دولت دوست و برادر ایران تسلیت می‌گویم.

وی ضمن قدردانی از تلاش های رئیس جمهور فقید ایران برای تقویت روابط با پاکستان، آیت‌الله رئیسی را دوست بزرگ پاکستان خواند.

نقوی همچنین دیدار اخیر خود با رئیس جمهور در سفر به پاکستان را یادآور شد و گفت که این دیدار هنوز در خاطره وی ماندگار است. خدمات رئیس جمهوری ایران در راستای تحکیم روابط دوجانبه همواره در یادها خواهد ماند.

پاکستان، داغدار درگذشت شهادت‌گونه رئیس جمهوری محبوب ایران

سناتور علامه ناصر عباس جعفری نماینده مجلس سنا و رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز طی پیامی گفت: شهادت مظلومانه آیت‌الله رئیسی و همکاران ایشان داغ بزرگی را بر تمام جهان اسلام تحمیل کرد.

وی افزود: امروز ملت‌های مظلوم منطقه و جهان یک مدافع عزیز و شجاع قرآن، اسلام و فلسطین را از دست دادند و ما این فاجعه جبران ناپذیر را به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله امام سید علی خامنه‌ای، دولت و ملت ایران و محور مقاومت در منطقه تسلیت می‌گوییم.

مولانا فضل الرحمان رهبر حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل نیز طی پیامی عروج ملکوتی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

پاکستان، داغدار درگذشت شهادت‌گونه رئیس جمهوری محبوب ایران

صاحبزاده ابوالخیر محمد زبیر رهبر حزب جمعیت علمای و رئیس شورای همبستگی ملی نیز در پیام خود نوشت: از شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و وزیر امور خارجه ایشان که به تازگی یک سفر تاریخی به پاکستان داشتند، قلب همه ما را محزون ساخته است.

وی افزود: ما برای دولت و ملت ایران آرزوی صبر می کنیم و علو درجات را برای شهدای سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران از خداوند متعال مسألت می‌کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha