۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85508711
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش امام خمینی (ره) و وحدت اسلامی با حضور شخصیت‌های پاکستانی در لاهور برگزار شد

اسلام‌آباد - ایرنا - به مناسبت سی‌ و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، سمینار «اتحاد امت» با تأکید بر انسجام جهان اسلام و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران با حضور رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان در شهر «لاهور» برگزار شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، این گردهمایی با حضور گسترده شخصیت‌های برجسته سیاسی، دینی و علمی به میزبانی مفتی عاشق حسین از عالمان برجسته اهل تسنن شهر لاهور و رئیس مدرسه بیت القرآن برگزار شد.

بررسی و تجلیل از نقش برجسته امام خمینی (ره) در ایجاد وحدت و انسجام میان مسلمانان و همچنین تأکید بر اهمیت همگرایی امت اسلامی در برابر دشمنان مشترک از اهداف این همایش اعلام شد.

سخنرانان در این گردهمایی با تجلیل از شخصیت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای همراه وی در سانحه سقوط بالگرد، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند و واکنش جدی حاکمان جهان اسلام برای دفاع از فلسطین و جلوگیری از تجاوزات اسرائیل را خواستار شدند.

آنان به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) پرداختند و نقش ایشان را در تقویت بیداری اسلامی و مبارزه با استکبار جهانی برجسته کردند.

اصغر مسعودی وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ سرکنسولگری ایران در لاهور با تاکید بر اهمیت اتحاد مسلمانان بیان داشت: قرآن کریم امت اسلامی را از هر ملیت و قومیتی به اتحاد و یگانگی برای دفاع از اسلام و مقابله با دشمنان فرا می‌خواند.

وی ادامه داد: از این رو، شعار وحدت مسلمین یک مسئله راهبردی است، نه یک مسئله تاکتیکی و مصلحتی. وجود پیامبر رحمت (ص)، بزرگترین مایه وحدت در تمام ادوار اسلامی بوده است. مسلمانان عاشق پیامبرند و آن بزرگوار، مرکز و محور عواطف همه مسلمانان و موجب انس دل‌های آنان و نزدیکی فرق اسلامی با یکدیگر است.

مسعودی افزود: تفرقه در ردیف عذاب‌ها و مجازات‌های الهی قرار دارد. هیچ امتی از اختلاف بهره‌مند نمی‌شود. تک‌اندیشی و فردگرایی، افتادن به دام شیطان است، همان‌طور که امیر المؤمنین (ع) فرمودند: از جدایی دوری کنید زیرا فردی که از میان مردم جدا باشد، طعمه شیطان است.

همایش امام خمینی (ره) و وحدت اسلامی با حضور شخصیت‌های پاکستانی در لاهور برگزار شد

علامه افتخار حسین نقوی رئیس شبکه تلویزیونی سچ تی وی و رئیس بنیاد امام خمینی (ره) نیز در این سمینار به تفصیل در مورد ویژگی‌ها و دستاوردهای امام خمینی (ره) سخن گفت.

او بیان داشت که صدای امام خمینی (ره) به قدری پرقدرت و تأثیرگذار بود که مردم به ندای او لبیک گفتند و به دنبال ایشان حرکت کردند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) به عنوان یک فرد ساده و غیرنظامی، شجاعانه در مقابل نظام مستبد قیام کرد و دلیل موفقیت ایشان نیز این بود که از هیچ ‌کس جز خداوند واهمه نداشت و تمام توکل و اعتمادش به خدا بود.

علامه نقوی اضافه کرد که در زمان وقوع انقلاب اسلامی، تبلیغات منفی بسیاری علیه آن صورت گرفت و سعی شد انقلاب ایران به عنوان یک انقلاب شیعی معرفی شود اما امام خمینی (ره) همواره تأکید داشت که این انقلاب، یک انقلاب اسلامی است و هدف آن سربلندی و اعتلای اسلام به عنوان یک دین جهانی است.

او همچنین به یکی از نخستین اقدامات امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت که امام راحل بی درنگ سفارت رژیم اشغالگر اسرائیل را بست و آن را به سفارت فلسطین تبدیل کرد.

وی اضافه کرد: این اقدام نمادی از حمایت قاطع و بی‌دریغ امام خمینی (ره) از ملت فلسطین و نشان‌دهنده عزم او در حمایت از مستضعفان و مبارزه با ظلم و استکبار در سطح بین‌المللی بود.

لیاقت بلوچ نایب رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان نیز اظهار داشت: شخصیت‌های بسیاری برای ایجاد وحدت تلاش کردند، ولی موفق‌ترین آن‌ها امام خمینی (ره) بود. من در طول زندگی‌ام چهار بار با امام خمینی (ره) دیدار کرده و از صحبت‌های ایشان فیض برده‌ام.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به تهران جهت شرکت در رویداد بین المللی سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام نه تنها در مقابل استکبار قیام، بلکه موجی از بیداری را در مردم ایجاد کرد. دلیل موفقیت انقلاب اسلامی این است که انقلاب اسلامی بر پایه‌های قرآن، ایجاد اتحاد و کمک به مستضعفان استوار است.

لیاقت بلوچ افزود: یکی از ابتکارات امام خمینی (ره) اعلام روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان بود. در آن زمان مردم از اهمیت این اقدام بی‌خبر بودند، ولی امروز که بیش از ۴۰ هزار فلسطینی طی هشت ماه به شهادت رسیده‌اند، جهان به اهمیت این موضوع و روز قدس پی برده است.

پیر سید محمد حبیب عرفانی از علمای اهل تسنن شهر لاهور نیز در این همایش گفت: امام خمینی (ره) بی‌تردید یکی از عظیم‌ترین شخصیت‌های قرن بیستم بود. ایشان به مردم آموختند که نخست باید خودمان را اصلاح کنیم تا جامعه پیرو شما باشند.

صاحبزاده پرویز اکبر ساقی رئیس جنبش وحدت اسلامی نیز اظهار داشت: حضور شخصیت‌های برجسته مذاهب اسلامی در این همایش نشان می‌دهد که پیام وحدت امام خمینی (ره) در دل‌ها جای گرفته است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) اولین شخصیتی بود که با مردم فلسطین ابراز همدردی کرد و باعث شد مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله محوری در جهان اسلام مطرح شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha