۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۵
کد خبر: 85483016
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

حکومت سرپرست افغانستان: کابل در کنار تهران قرار دارد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۵
کد خبر: 85483016
حکومت سرپرست افغانستان: کابل در کنار تهران قرار دارد

تهران- ایرنا- در پی شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه سقوط بالگرد، معاون سیاسی حکومت سرپرست افغانستان در پیامی اعلام کرد: کابل در این غم در کنار تهران قرار دارد.

به گزارش ایرنا از از خبرگزاری طلوع نیوز، مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی حکومت سرپرست افغانستان در بیانیه‌ای شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران و همراهان ایشان را در سانحه بالگرد تسلیت گفت. در این بیانیه آمده است: امارت اسلامی در این غم در کنار کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه دولت سابق افغانستان هم شهادت سید ابراهیم رئیسی، و همراهان ایشان را تسلیت گفته و برای ملت بزرگ ایران صبر و استقامت مسألت کرده است.

همچنین تارنمای صدای افغان گزارش داد: شهروندان و شخصیت های رسانه ای و فرهنگی افغانستان در پی خبر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، وزیر امورخارجه و همراهان ایشان واکنش های گسترده ای داشته و آنها در غم فقدان از دست دادن رئیس جمهور محبوب ایران سوگوار هستند.

حجت السلام والمسلمین زاهدی رییس شورای اهل تشیع و امام جمعه قندهار هم در پیامی نوشت:عالم خدوم، مجاهد پرتلاش و خدمتگذار صادق امت اسلامی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و همراهان عزیزش به لقاء الله پیوستند و نشان دادند به عهدی که با خدای‌شان بسته بودند، وفادار بودند. 

 امیدوارم از این حادثه المناک در اراده امت اسلامی و دولت مردان جمهوری اسلامی ایران ذره ای خلل و ضعف ایجاد نگردیده و امت اسلامی مسیر شان را به سمت و سوی حاکمیت عدل الهی و حکومت جهانی حضرت مهدی (عجل الله فرجه) با طراوت و پایداری بپیمایند و دشمنان سرخورده اسلام و امت اسلامی را سرخورده تر نمایند.
این غم جانکاه، مؤلمه و تکان دهنده را به همه امت اسلامی، ملت مسلمان ایران، حوزات علمیه، مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مد ظله العالی تسلیت می‌گوییم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha