۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۹
کد خبر: 85483812
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

همدردی مردم افغانستان با ایرانی‌ها در فضای مجازی

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۹
کد خبر: 85483812
همدردی مردم افغانستان با ایرانی‌ها در فضای مجازی

تهران- ایرنا- پس از شهادت «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران، تعداد فراوانی از مردم افغانستان در فضای مجازی به این سانحه دلخراش واکنش نشان دادند تا بار دیگر اثبات کنند که «به رسم همسایگی» ۲ ملت هم‌زبان در شرایط سخت در کنار هم قرار دارند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، پس از شهادت «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران و هیات همراهش در سانحه سقوط بالگرد، تعداد زیادی از علما، فرهنگیان، اساتید دانشگاه و حوزه، دانشجویان، فعالین حقوق زنان، کارشناسان سیاسی و فرهنگی و اقشار مختلف جامعه افغانستان با پیام‌های تسلیت در فضای مجازی به این سانحه واکنش نشان دادند.

علی اندیشمند شریفی یکی از کابران افغان ضمن تسلیت به مردم ایران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «جان‌ها فانی می‌شود ولی آنچه باقی هست روح انسان، اندیشه و عمل انسان است که به عنوان خاطره بین انسان‌ها باقی خواهد ماند. حضرت آیت الله رئیسی خودش رفت ولی کلامش در سازمان ملل در باره قرآن و رفتارش در حمایت از غزه مظلوم باقی ماند».

سید مجتبی باسط یکی دیگر از کاربران این کشور در فضای مجازی نوشت: «جناب آیت الله رئیسی سلام ما را به سردار شهید قاسم سلیمانی برسانید».

سید علی عالمی‌زاده از فعالین فرهنگی و دینی در استان «سرپل» افغانستان هم اظهار داشت: شهادت آیت‌الله رییسی، زخمی عمیق بر پیکر رنج دیده اسلام است.

محمد جواد حسن زاده از کاربران فعال فضای مجازی، شهید آیت الله رییسی را شاگرد مکتب امام خمینی (ره) خواند و نوشت: «سرنوشت مقلدین امام خمینی (ره) و امام خامنه ای حفظه الله چیزی جز شهادت نیست».

محدثه محمدی فعال حقوق زنان افغانستان با تغییر عکس زمینه پروفایل ایکس به رنگ سیاه نوشت: «آیت الله رئیسی ممنونم که وقتی همه به قرآن بی‌احترامی کردند، شما قرآن را در مقر سازمان ملل در دست گرفتید و از قرآن دفاع کردید و دل‌های مسلمین را گرم نمودید».

وی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را خادم امام رضا (ع) و لایق احترام دانست و افزود: ممنون که تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را با ۲ دست در مقر سازمان ملل بلند کردی و نگذاشتی به مدافع حرم و امت اسلامی بی‌احترامی شود.

از سوی دیگر هم، مقامات ارشد حکومت سرپرست طالبان در بیانیه‌های مختلف با مقامات و مردم ایران همدردی کرده و شهادت آیت الله رییسی را تسلیت گفتند.

گفتنی است پس از اینکه آیت الله رییسی در مقر سازمان ملل قرآن را بر فراز دستانش گرفت و بی حرمتی به ساحت قرآن را خلاف موازین انسانیت دانست، بیش از پیش در میان مردم افغانستان محبوبیت پیدا کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.
حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha