۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۲۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85484007
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نخست وزیر پاکستان: آیت‌الله رئیسی برادر و حامی خوب ما بود + فیلم

اسلام‌آباد - ایرنا - نخست وزیر پاکستان با ابراز تاسف عمیق از شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد، گفت: پاکستان برادر و حامی خوب خود را از دست داد با این حال مسیر ۲ کشور برای توسعه روابط فی مابین ادامه خواهد داشت.

محمد شهباز شریف عصر امروز (دوشنبه) در حاشیه امضای دفتر یادبود شهدای سانحه سقوط بالگرد در سفارت ایران در اسلام‌آباد در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رئیس جمهور فقید جناب رئیسی یک دولتمرد سخت‌کوش و محبوب بود و امروز تمام مردم پاکستان در غم شهادت ایشان عزادار هستند.

وی افزود: فقدان درگذشت رئیس جمهور ایران باعث شد تا پاکستان یک برادر و حامی خود را از دست بدهد. حدود یک ماه پیش، این شخصیت فقید ما را مفتخر به میزبانی از خود در پاکستان کرد و گفت وگوهای مثمر ثمری داشتیم.

شهباز شریف تاکید کرد: ما از جناب رئیسی مانند برادر و عضوی از خانواده خود میزبانی کردیم و در اسلام‌آباد مذاکرات گسترده‌ای را انجام دادیم. آقای رئیسی از شهرهای لاهور و کراچی نیز بازدید کردند و طول تمام این سفرها، مذاکرات سازنده‌ای میان ۲ کشور صورت گرفت.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که در ادامه پیگیری‌های مرتبط با توافقات ۲ کشور، رایزنی میان وزرای ایران و پاکستان نیز انجام شد که بر گسترش همکاری‌های اقتصادی، توسعه تجارت در مرزها، سرمایه‌گذاری، مراودات فرهنگی و گردشگری متمرکز بود.

وی افزود: امروز در فقدان رئیس جمهور فقید ایران به سفارت این کشور آمدیم تا از جانب مردم و دولت پاکستان تسلیت های عمیق را به برادران ایرانی خود ابلاغ کنیم. ما برای شهدا از جمله رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران علو درجات را از خداوند متعال مسألت می‌کنیم.

شهباز شریف تاکید کرد ‌که روابط دوجانبه ایران و پاکستان در مسیر توسعه خود متوقف نخواهد شد.

براساس این گزارش، نخست وزیر پاکستان برای اعلام همبستگی و حمایت دولت و مردم این کشور از جمهوری اسلامی ایران درپی سانحه بالگرد رئیس جمهور با حضور در سفارت ایران در اسلام‌آباد دفتریادبود شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهید ایشان را امضا کرد.

نخست وزیر پاکستان: آیت‌الله رئیسی برادر و حامی خوب ما بود + فیلم

آیت الله رئیسی که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha