جبهه ائتلاف احزاب پاکستان: منطقه مدیون دیپلماسی وحدت‌ آفرین شهید رئیسی است

اسلام‌آباد- ایرنا- شورای همبستگی ملی پاکستان ائتلافی متشکل از ۳۰ حزب سیاسی و مذهبی با تمجید از خدمات رئیس جمهور شهید ایران، تاکید کرد که کشورهای منطقه مدیون دیپلماسی وحدت آفرین آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان هستند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، همایش مشترک سران احزاب به اهتمام شورای همبستگی ملی به ریاست صاحبزاده ابوالخیر محمد زبیر امروز در شهر اسلام‌آباد برگزار شد.

صاحبزاده ابوالخیر محمد زبیر رئیس شورای همبستگی ملی، لیاقت بلوچ نایب رئیس جماعت اسلامی، علامه عارف حسین واحدی دبیرکل شورای علمای شیعه، ناصر شیرازی دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین و ضیاء الله شاه بخاری رئیس جمعیت متحد اهل حدیث از چهره‌های برجسته حاضر در برنامه امروز بودند.

سخنرانان پیرامون آخرین تحولات غزه، نقش حاکمان جهان اسلام برای پرداختن به مسائل اسفناک فلسطین، سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور شهید ایران، روابط پاکستان با جمهوری اسلامی ایران و افغانستان صحبت کردند.

آنان با ابراز همدردی و همبستگی با ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران درپی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه و هیات همراه تاکید کردند که تک تک مردم پاکستان از این حادثه دلخراش متاثر هستند چرا که ما یکماه قبل میزبان این شخصیت فقید و برتر جهان اسلام بودیم و باور این سانحه نزد مردم ما بسیار دشوار است.

جبهه ائتلاف احزاب پاکستان: منطقه مدیون دیپلماسی وحدت‌ آفرین شهید رئیسی است

لیاقت بلوچ گفت که ما خود را در داغ ملت ایران شریک می‌دانیم. چطور می توانیم سفر موفق و بی سابقه جناب رئیسی به پاکستان و حضور ایشان در اسلام‌آباد، لاهور و کراچی را فراموش کنیم.

وی تاکید کرد: ما مدیون دیپلماسی قوی و وحدت آفرین آیت‌الله رئیسی و جناب امیرعبداللهیان هستیم. بازدید مهم وزیر امور خارجه فقید ایران از اسلام‌آباد پس از برخی اتفاقات در مرزهای مشترک از عزم این کشور همسایه برای تحکیم روابط با پاکستان حکایت داشت و در پرتوی این دیپلماسی دو کشور، آیت‌الله رئیسی سفر رسمی به پاکستان انجام داد.

وی گفت: پاکستان به شدت دچار بحران انرژی است و راهکار دراز مدت، امن و به صرفه برای این چالش اجرای تعهدات گازی ما با ایران است.

صاحبزاده ابوالخیر زبیر نیز گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران و شخصیتی همچون جناب رئیسی در دفاع از فلسطین لایق تحسین و قدرشناسی است در عین حال متاسفانه دیگر حاکمان جهان اسلام در مساله فلسطین و غزه منفعلانه عمل کردند.

وی اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان را خواستار شد و تاکید کرد: تحکیم روابط با کابل و تهران به سود اسلام‌آباد خواهد بود.

جبهه ائتلاف احزاب پاکستان: منطقه مدیون دیپلماسی وحدت‌ آفرین شهید رئیسی است

این رهبر حزبی پاکستان هشدار داد که دشمنان مشترک ما یعنی عوامل آمریکا و اسرائیل با سوء استفاده از مرزهای مشترک و اعمال شنیع تروریستی درصدد ایجاد اختلاف میان همسایگان هستند.

ضیاء الله شاه بخاری نیز با ادای احترام به شهدای سانحه سقوط بالگرد در ایران، گفت: مواضع مقتدرانه آیت‌الله رئیسی در حمایت از فلسطین و رزمندگان مقاومت بی نظیر بود.‌ باید راه ایشان ادامه پیدا کند چرا که سربلندی و عزت جهان اسلام در مقابله با قدرت‌های استکباری و حمایت از مظلومین نهفته است.

براساس این گزارش، همزمان با هشتمین روز از شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه برنامه‌های سوگواری و گرامیداشت شهدای خدمت در شهرهای مختلف پاکستان توسط گروه‌های مختلف و دوستداران انقلاب اسلامی در حال اجراست.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.

دولت پاکستان روز سه‌شنبه ۲۱ مه (اول خرداد) در سوگ شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه، یک روز عزای ملی اعلام کرد. پرچم پاکستان در اسلام‌آباد و مراکز چهار ایالت این کشور به حالت نیمه برافراشته درآمد. دولت‌های ایالتی در سِند و بلوچستان نیز با تبعیت از دولت مرکزی، سه‌شنبه گذشته را عزای عمومی اعلام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha