۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۰۷
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85476183
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدهوش زبویت؛ غرق در نورت

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۰۷
کد خبر: 85476183
مدهوش زبویت؛ غرق در نورت

بجنورد-ایرنا- دستت را می‌گذاری روی پارچه ای از عشق و رشادت و یک حس گمشده آهسته شروع می‌کند به جوانه زدن و سلام می‌کنی به بانوی سیده ‏نساء العالمین.

به گزارش ایرنا، چشمت مست تماشای سبزی پرچم بانوی پیشتاز در نیکوکاری و پرهیزکاری می شود و بو می‌کشی تا سرتاسر وجودت پر شود از عطر حضور و ماندگاری و چنان مدهوش می شوی که گویا عالمی دیگر هویدا شده است.

احساس تازگی و لطافت با نگاه مهربان به این پرچم متبرک، اندیشه‌های خسته ات را فرا می‌گیرد و زیر لب زمزمه می‌کنی یا بانوی دو عالم حواست به من هست؟

کسی که پرچم انقلاب اجتماعی را در زمان خود بلند کرد و کاروانی به راه انداخت، از مدینه جریانی ساخت و تاریخ را تحت تاثیر حرکت خود قرار داد و به عنوان الگوی زن مسلمان معرفی شد.

بانویی با معرفت و کرامات خاص که زندگی‌شان سراسر سرشار از عصمت، ایثار و ولایت‌پذیری بود و حال پرچم متبرک او بوی جرعه ای می شود پاکدامنی در شهر دارالمصلین خراسان شمالی.

خادمانی از خطه مودت و مهربانی، عشق و دوستی که با خود پیام مهر، صبر، دلدادگی و محبت را به ارمغان آورده، شب گذشته مهمان مردم شیروان بودند و با همراه داشتن پرچم متبرک حضرت معصومه(س)، مسجد مسلم بن عقیل(ع) این شهر را از برکت وجودی خدام و عطر این بانوی بزرگ اسلام بهره‌مند کردند.

خوش است بال گشودن در میان کرامتت

بوی اسپند تمام فضا را پر کرده، از دور و نزدیک، پیر و جوان، مرد و زن برای استشمام عطر معصومی آمدند، دوان دوان خود را به جمعیت رسانده و تک تک بر پرچم شفاعت و متبرک بوسه می زنند.

چه شور و اشک های پر احساسی که با دیدن خادمین و گرفتن نبات تبرکی از آنها به وجود آمد و چه لحظه های شیرین دلدادگی که با مداحی خادمین رخ داد، انگار اهالی این منطقه محروم شیروان خود را در جوار حرم احساس می کردند و اینگونه با دلی شکسته راز و نیاز کردند.

خواهر شهید در گوشه ای از مسجد با احساس بوی پرچم را استشمام می کرد و عطر دل انگیزش او را یاد برادری می انداخت که از دیار دلدادگان معصومی بود.

درب ورودی مسجد که آکنده از ازدحام و جمعیت و تمام فضا معطر به صلوات بود؛ محمدرضا پسر بچه هشت ساله معلول ویلچرنشین که قادر به تکلم نبود با جمع کردن گردن خود به یک سمت و قراردادن دست چپ بر زیر چانه اش از مادرش که همراه وی است می خواهد او را به سمت خدام ببرد.

چه صحنه غم انگیزی؛ نگاه همه مردم و خدام را به سمت خود جلب کرده، زیباتر از همه اینکه خدام شتاب کرده و پیشقدم شدند و خود به استقبال پسربچه رفتند.

با بوسه یکی از خادمان بر پیشانی پسربچه و دست نوازش کشیدن بر سر وی، بغض و سکوت مادر محمدرضا شکسته شد و با صدای بلند گریه با دو دست محکم بر پرچم بوسه می زند و آن را ر روی تمام صورت خود می چرخاند.

مادر محمدرضا از شدت پا درد روی زمین می نشیند و گریه کنان به خطاب به خدام می گوید: «خیلی وقت بود که دلم هوای زیارت کرده بود، عجیب دلتنگ شده بودم و در این ایام بزرگ از خداوند آرامش و زیارت حضرت معصومه(س) را طلب کردم که امروز با حضور شما کمی آرام گرفتم و فهمیدم خدا به ندای دلم پاسخ داده است.»

وی می گوید: شنیده ایم که هرگاه به امامی سلام بدهیم، خودِ امام پاسخ خواهند داد، پس این چشم های اشکبار ما و این دست های کارگری و چروکیده و شفاعت بی انتهای شما...

خادمان حرم مطهر رضوی با برشمردن اینکه ماه ذی‌القعده که در آن تولد و شهادت امام رحمت در اول و بیست‌ وسوم آن به روایتی به عنوان روز شهادت و زیارتی امام هشتم بیان شده، این ماه را ماه امام رضا(ع) نامیدند و تصریح کردند که دهه اول آن از میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد شمس‌الشموس دهه کرامت نامیده شده است.

خوش است بال گشودن در میان کرامتت

به گزارش ایرنا، حضرت فاطمه معصومه(س) در سال ۱۷۳ هجری قمری در مدینه منوره متولد شدند و بخشی از زندگانی‌شان تحت تربیت پدر بزرگوارش بود و پس از شهادت پدر، تحت تربیت برادرش امام رضا(ع) قرار گرفتند.

امام صادق(ع) پیش از تولد این بانوی بزرگوار، شان، مقام و منزلت وی را بیان کرده‌است؛ حضرت ویژگی‌هایی دارد و غیر از این‌که دختر، خواهر و عمه امام است، دارای کمالاتی است، علاوه بر شرافت خانوادگی و نسب جلیل‌القدری که دارد، او دارای مقام علم، معرفت، عبادت، مجاهدت و هجرت در راه خداست.

امام صادق (ع) می‌فرمایند: به شفاعت او همه شیعیانم، وارد بهشت خواهند شد؛ امام رضا(ع) فرمودند: کسی که فاطمه معصومه(س) را زیارت کند، در حالی که معرفت به حق او داشته باشد، پاداش او بهشت است.

درباره فضیلت زیارت حضرت معصومه(س) چندین روایت از امام جواد(ع) نقل شده که در یک حدیث فرمودند: «کسی که قبر عمه‌ام را در قم زیارت کند، بهشت برای او است».

او بنت رسول‌الله و بنت ولی‌الله و دخت ولی‌الله و عمه ولی‌الله است و این امر خود سرچشمه سایر فضایل و کمالات معنوی و روحانی آن بزرگوار است.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha