مرمت و بازگشایی ایلراه‌های عشایری در دستور کار است

اهواز-ایرنا- سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان امور عشایر کشور در بازدید از مناطق عشایری خوزستان گفت: مرمت و بازگشایی ایلراه‌های عشایری در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، محسن نادری پنجشنبه در جریان بازدید از مناطق عشایری خوزستان بیان کرد: پس از مشاهده خسارت‌های ناشی از بارندگی سیل‌آسای اخیر که با رگبار همراه بود گزارشاتی به سازمان امور عشایر کشور ارسال شده بود که با دستور رییس سازمان عشایر ایران بازدید از مناطق عشایری سیل زده خوزستان امروز انجام شد.

بارندگی‌ها تلفات جانی در حوزه عشایر نداشت
وی عملکرد امور عشایر خوزستان در این بازدیدها را خوب ارزیابی کرد و گفت: پس از تشکیل کارگروه تخصصی بحران اداره کل امور عشایر استان، اطلاع رسانی خوبی از طریق ارسال پیامک، فضای مجازی و تماس تلفنی با سرگروه‌ها، تشکل‌ها و تعاونی‌های عشایری استان انجام و آمادگی چنین بارندگی بود.
نادری تصریح کرد: اغلب عشایری که در خوزستان مستقر بودند به مناطق ییلاقی کوچ کرده بودند و فقط تعداد کمی از عشایر در خوزستان باقی مانده بود و بارندگی تلفات جانی برجا نداشت.
ایلراه‌های عشایری خوزستان بر اثر بارندگی دچار خسارت شد
سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان امور عشایر کشور به تلفات تعداد اندکی دام بر اثر رگبار و بارندگی های تند در خوزستان اشاره و بیان کرد: ایلراه‌ها و راه‌های عشایری خوزستان بر اثر بارندگی دچار خسارت شده بودند که خسارت‌ها به علت نبود ابنیه فنی در ایلراه‌ها بود.

مرمت و بازگشایی ایلراه‌های عشایری در دستور کار است
نادری به مرمت و بازگشایی مسیرهای عشایری خوزستان پس از بارندگی اخیر اشاره کرد و گفت: اختصاص اعتبارات بحران، ملی و استانی جهت احداث ابنیه فنی راه‌های عشایری خوزستان نیاز است که باید پیگیری گردد.
وی بیان کرد: بیشتر خسارت‌های وارد شده بر اثر بارندگی به ایلراه‌های دزفول، اندیمشک، لالی، شوشتر و اندیکا وارد شده است.
سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان امور ‌عشایر کشور ادامه داد: با پیگیری‌هایی که توسط امور عشایر کشور انجام شد استان خوزستان به عنوان یکی از استان های پایلوت‌ برای اجرای سکوهای استقرار چادرهای عشایری انتخاب شده است.


نادری اظهارکرد: با استقرار این سکوها چادرها با ارتفاع مشخصی از سطح زمین برپا می شوند تا در صورت بارندگی شدید و سیل چادرها و وسایل عشایر دچار خسارت نشوند.
وی گفت: پس از اینکه نقاط قوت و ضعف طرح بررسی شد در سایر نقاط کشور نیز اجرا خواهد شد.
سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان امور عشایر کشور خاطرنشان کرد: خسارت‌هایی که بر اثر بارندگی به دام بیمه شده عشایر وارد شده را می‌توان با مراجعه به صندوق بیمه بانک کشاورزی پیگیری تا پس از بررسی‌های لازم نسبت به پرداخت خسارت‌ها اقدام شود.

بارندگی پنجشنبه و جمعه هفته گذشته خسارت‌هایی به بخش کشاورزی و عشایر خوزستان وارد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha