۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۰۹
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85480664
T T
۱۵ نفر

برچسب‌ها

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: مطالبات گندمکاران خوزستان تا خردادماه پرداخت شود

اهواز-ایرنا- رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ عذر و بهانه‌ای برای کوتاهی در پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی پذیرفتنی نیست، گفت: تلاش می‌شود مطالبات گندمکاران تا خردادماه و قبل از آن پرداخت شوند.

به گزارش ایرنا، محمدجواد عسکری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران از کشاورزان خوزستانی و بهره‌برداران که در راستای تامین امنیت غذایی تلاش می‌کنند، قدردانی کرد و افزود: نشست‌های متعددی در این خصوص با رییس‌جمهور، سازمان برنامه و بودجه و دیگر مسوولان مربوطه برگزار و قرار شده بود ضمن دریافت گندم از کشاورزان مطالبات آنها پرداخت شود ولی طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد هنوز تمام مطالبات پرداخت نشده است.
عسکری تصریح کرد: فردا پیگیری‌های لازم برای پرداخت مطالبات گندمکاران انجام می‌شود زیرا کشاورزان باید کشت بعدی را انجام دهند و بدهی‌های خود را بپردازند.

دولت مکلف است مطالبات کشاورزان را در اسرع وقت پرداخت کند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم پرداخت مطالبات کشاورزان در اسرع وقت گفت: اعتبار لازم اختصاص داده شده و اگر کشاورز نتواند کشت بعدی را به موقع انجام دهد به طور قطع با کاهش عملکرد در واحد سطح همراه خواهد بود.
وی افزود: در تلاش هستیم مطالبات کشاورزان در اسرع وقت پرداخت شود؛ اگر دستگاهی در این زمینه کوتاهی کند مصداق ترک فعل است و نظارت خواهد شد.
عسکری بیان کرد: تلاش می‌شود خردادماه یا حتی زودتر مطالبات گندمکاران خوزستانی پرداخت شود.

تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۴۲ هزار تن گندم از مزارع استان خوزستان توسط ۱۰۴ مراکز خرید، سیلوهای بخش خصوصی و کارخانجات آرد در استان خریداری شده است.

مطالبات کشاورزان خوزستان بابت خرید گندم تاکنون افزون بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است که در مرحله نخست هفت هزار هزار میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مشکلات کشاورزان خوزستان وارد این استان شده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha